Szefowie instytucji odpowiedzialnych za wspieranie handlu zagranicznego z Iranu i Turcji omówili przygotowanie umowy o uprzywilejowanym handlu.

Irańska agencja informacyjna Mehr podała we wtorek informację o spotkaniu przewodniczącego irańskiej Izby Handlu Przemysłu Kopalni i Rolnictwa (ICCIMA), Gholamhossejna Szafeja z przewodniczącym tureckiego Biura Relacji Gospodarczych z Zagranicą (DEIK), Nailem Olpakiem. Partnerzy rozmawiający w Iranie wyznaczyli sobie cele jakie chcą osiągnąć na płaszczyźnie dwustronnych relacji handlowych.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Urzędnicy zauważyli, że sytuacja w relacjach dwóch sąsiadujących ze sobą państw nie jest pozytywna. W okresie od 21 marca do 22 września roku bieżącego odnotowano wartość handlu dwustronnego o 30 proc. niższą niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zadeklarowali oni działania instytucji publicznych na rzecz stymulowania wymiany gospodarczej tak aby osiągnęła ona wartość 30 miliardów dolarów.

W osiągnięciu tego celu ma pomóc podpisania umowy o uprzywilejowanym handlu, której zapisy omawiali Szafej i Olpak. Umowa ma stworzyć ramy do częstszego stosowania w handlu dwustronnym walut narodowych zamiast dolara.

W przeszłości Turcja była jednym z głównych klientów kupujących wydobywaną w Iranie ropę naftową. Jednak wycofanie się USA z wielostronnej umowy o irańskim programie atomowym (JCPOA) i nałożenie rozbudowanych sankcji na Teheran w zeszłym roku poważnie utrudniło współpracę w tej dziedzinie.

en.mehrnews.com/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz