Światło dzienne ujrzała tajna umowa koncernów Google i Meta dotycząca kierowania reklam Instagrama do nastolatków na platformie YouTube. Jak donosi “Financial Times”, obie firmy świadomie omijały własne zasady ochrony nieletnich w internecie.

Według dokumentów, które uzyskał “Financial Times”, kampania reklamowa Instagrama była celowo skierowana do grupy użytkowników oznaczonych w systemie Google jako “nieznani”. Chociaż Google było świadome, że ta kategoria obejmuje osoby poniżej 18. roku życia, reklamy były wciąż wyświetlane. Działanie to naruszało zasady Google, które zabraniają personalizowania reklam oraz ich kierowania do nieletnich na podstawie danych demograficznych.

Dokumenty sugerują, że Meta i Google podejmowały świadome kroki, aby ukryć rzeczywisty cel kampanii przed szerszą opinią publiczną. Co więcej, działania te miały miejsce w czasie, gdy Mark Zuckerberg, CEO Mety, przepraszał przed Kongresem USA za wcześniejsze nadużycia związane z ochroną dzieci na platformach Facebooka.

Początkowo współpraca między Google i Metą, wspierana przez firmę Spark Foundry – amerykańską spółkę zależną Publicis – została przetestowana w Kanadzie od lutego do kwietnia tego roku. Po sukcesie tego pilotażowego programu, kampania została przeniesiona do Stanów Zjednoczonych w maju, a firmy planowały dalszą ekspansję na rynki międzynarodowe, obejmując także inne aplikacje Mety, takie jak Facebook.

Po ujawnieniu sprawy przez “Financial Times”, Google wszczęło wewnętrzne dochodzenie i ostatecznie anulowało kontrowersyjny projekt. Firma podkreśliła, że “zabraniamy personalizowania reklam osobom poniżej 18. roku życia, kropka”. Google dodało również, że zamierza podjąć dodatkowe kroki, aby przypomnieć swoim przedstawicielom handlowym o konieczności przestrzegania tych zasad.

Meta natomiast zaprzeczyła, jakoby wybór “nieznanych” odbiorców stanowił personalizację reklam lub próbę ominięcia zasad. Firma utrzymuje, że przestrzega zarówno swoich, jak i zewnętrznych regulacji podczas promowania swoich usług.

Pomimo wielokrotnych prób kontaktu ze strony “Financial Times”, firma Spark Foundry nie odpowiedziała na prośby o komentarz w tej sprawie.

CZYTAJ TAKŻE: USA: Sąd uznał, że Google jest nielegalnym monopolistą

Kresy.pl / ft.com

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply