Fińska firma Patria przedstawiła w piątek 9 października film pokazujący jej ciężkie bezzałogowe pojazdy naziemne w środowisku leśnym. Patria rozwija system ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych nieprzerwanie od kilku lat i jest wiodącą firmą w dziedzinie zdolności bezzałogowych w swoim segmencie biznesowym.

W piątek 9 października fińska firma Patria, rozwijająca system ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych nieprzerwanie od kilku lat, opublikowała film pokazujący ciężkie bezzałogowe pojazdy naziemnie w środowisku leśnym.

Zdaniem firmy ciężkie pojazdy bezzałogowe mogą być wykorzystywane do usług logistycznych w warunkach polowych, ciągłej obserwacji i kontroli ataku. „Pojazd można umieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu konwoju, aby zapewnić dodatkową siłę ognia i pole widzenia dla konwoju, zarówno na platformach załogowych, jak i bezzałogowych” – podała firma w komunikacie.

Projekt ma być w stanie wykonywać wiele zadań jednocześnie. Wszystkie pojazdy Patrii mają być podatne na przekształcenie w bezzałogowe bez większych zmian w konfiguracji pojazdu. Spółka Rosomak S.A. produkuje odmianę transportera Patria AMV na licencji w Polsce.

Rozwój ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych osiągnął poziom, na którym pojazd Patria AMV 8×8 może być obsługiwany z dużym ładunkiem zdalnie poza linią wzroku za pomocą sieci 4G i 5G. Dzięki temu pojazdy działają bardziej niezawodnie na dłuższych dystansach. Pojazd może również wykorzystywać inne sieci danych i komunikacyjne.

Zobacz też: Patria rozwija ciężkie bezzałogowe pojazdy lądowe, m.in. „bezzałogowego Rosomaka”

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Patria po raz pierwszy publicznie zademonstrowała swoje możliwości bezzałogowego ciężkiego pojazdu naziemnego podczas European Land Robots Trial (ELROB) w Belgii w 2018 roku, gdzie przedstawiono dwa pojazdy Patria AMV 8×8.

Zobacz też: Textron Systems dostarczy amerykańskiej armii nowe bezzałogowe pojazdy bojowe

Kresy.pl/PatriaMedia

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz