Fińska firma Patria przedstawiła w piątek 9 października film pokazujący jej ciężkie bezzałogowe pojazdy naziemne w środowisku leśnym. Patria rozwija system ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych nieprzerwanie od kilku lat i jest wiodącą firmą w dziedzinie zdolności bezzałogowych w swoim segmencie biznesowym.

W piątek 9 października fińska firma Patria, rozwijająca system ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych nieprzerwanie od kilku lat, opublikowała film pokazujący ciężkie bezzałogowe pojazdy naziemnie w środowisku leśnym.

Zdaniem firmy ciężkie pojazdy bezzałogowe mogą być wykorzystywane do usług logistycznych w warunkach polowych, ciągłej obserwacji i kontroli ataku. “Pojazd można umieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu konwoju, aby zapewnić dodatkową siłę ognia i pole widzenia dla konwoju, zarówno na platformach załogowych, jak i bezzałogowych” – podała firma w komunikacie.

Projekt ma być w stanie wykonywać wiele zadań jednocześnie. Wszystkie pojazdy Patrii mają być podatne na przekształcenie w bezzałogowe bez większych zmian w konfiguracji pojazdu. Spółka Rosomak S.A. produkuje odmianę transportera Patria AMV na licencji w Polsce.

Rozwój ciężkich bezzałogowych pojazdów lądowych osiągnął poziom, na którym pojazd Patria AMV 8×8 może być obsługiwany z dużym ładunkiem zdalnie poza linią wzroku za pomocą sieci 4G i 5G. Dzięki temu pojazdy działają bardziej niezawodnie na dłuższych dystansach. Pojazd może również wykorzystywać inne sieci danych i komunikacyjne.

Zobacz też: Patria rozwija ciężkie bezzałogowe pojazdy lądowe, m.in. “bezzałogowego Rosomaka”

Patria po raz pierwszy publicznie zademonstrowała swoje możliwości bezzałogowego ciężkiego pojazdu naziemnego podczas European Land Robots Trial (ELROB) w Belgii w 2018 roku, gdzie przedstawiono dwa pojazdy Patria AMV 8×8.

Zobacz też: Textron Systems dostarczy amerykańskiej armii nowe bezzałogowe pojazdy bojowe

Kresy.pl/PatriaMedia

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply