Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował w piątek, że w Świnoujściu powstanie ma powstać port kontenerowy i nowe podejście do portu.

Jak poinformował w piątek sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk, w Świnoujściu powstanie ma powstać port kontenerowy i nowe podejście do portu.

“Rada Ministrów w dniu dzisiejszym przyjęła program wieloletni na budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Nowy tor wodny będzie przebiegał wyłącznie po polskich wodach, co powoduje, że nie będziemy zależni od niemieckiego sąsiada” – czytamy.

Jak podaje portal money.pl: “Kanałem długim na 65 km i głębokim na 17 m mają pływać duże jednostki transoceaniczne. Inwestycja ma zostać ukończona do 2029 r. Koszt? W latach 2023-2029 r. ma sięgnąć 10,3 mld zł”.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku minister ds. gospodarki Reinhard Meyer Meklemburgii zagroził blokadą polskiego transportu towarowego przez wyspę Uznam, jeśli Polska nie spełni żądań niemieckiego landu.

Po stronie Niemiec są grupy przeciwne budowie tego portu. Chodzi głównie o przedstawicieli partii Zielonych. Twierdzą, że budowa portu wywoła negatywne konsekwencje dla ochrony środowiska. W ostatnim czasie protestujący zebrali 3700 podpisów w tej sprawie. Budowie portu sprzeciwia się m.in. europosłanka z partii Zielonych Hannah Neumann, a także ekolodzy oraz niemieccy przedsiębiorcy w kurortach turystycznych.

Terminal kontenerowy w Świnoujściu ma przejąć funkcje obecnego portu wewnętrznego. Będzie ulokowany w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe pływające na Bałtyku.

Planowana infrastruktura ma umożliwiać jednoczesną obsługę dwóch dużych jednostek oceanicznych (do 400 metrów) i kilku mniejszych- zwraca uwagę Portal Morski. Projekt przewiduje, że port i tereny składowania kontenerów mają znaleźć się na pirsie. Ładunki mają wyruszyć w głąb kraju nowymi drogami dojazdowymi, koleją, a także żeglugą śródlądową.

Kresy.pl/Money.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply