W Warszawie będą tworzone programy jednej z czołowych ukraińskich telewizji. Przenosi się ona wraz z pracownikami do Polski – informuje „Rzeczpospolita”.

W Polsce ma powstać zaplecze do nadawania ukraińskiej telewizji Ukraina 24, która działa nieprzerwanie pomimo wojny. Jest to największy kanał informacyjny na Ukrainie.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

8199.32 PLN    (37.26%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

Z ustaleń „Rzeczpospolitej” wynika, że w Warszawie ulokowane zostanie studio, które wyprodukuje programy, także na żywo, które następnie będą przesyłane na Ukrainę i tam emitowane. Programy produkowane będą w językach ukraińskim i angielskim, choć niewykluczona jest także produkcja w języku polskim.

Prace nad projektem częściowego przeniesienia telewizji do Polski mają być „zaawansowane”, a nadawanie w Polsce może ruszyć nawet w maju.

W Warszawie znajdą się biura, w których będzie mogło pracować kilkuset pracowników, w tym dziennikarze. Projekt ma być realizowany samodzielnie przez stronę ukraińską, która jednak nie wyklucza zatrudnienia polskich pracowników pionu technicznego. Dziennikarze nie będą w Polsce przebywać jako uchodźcy, a jako pracownicy z pozwoleniem na pracę w oparciu o zezwolenie na pobyt czasowy.

Projekt realizowany będzie w oparciu o ukraińską koncesję na nadawanie, którą dysponuje Ukraina 24. Kanał chce osiągnąć charakter globalny i charakter międzynarodowej telewizji informacyjnej na wzór BBC czy CNN. Stacja z tego powodu może nawet zmienić nazwę.

Z informacji „Rzeczpospolitej” wynika, że projekt zbudowania zaplecza do nadawania w Polsce został życzliwie przyjęty w najwyższych władzach Ukrainy, a także w polskich urzędach, m.in. Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Najpewniej będzie musiał jeszcze otrzymać zgodę prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Kanał Ukraina 24 od kilku tygodni obecny jest w Polsce. Po inwazji Rosji na Ukrainę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wykreśliła z rejestru sieci kablowych i platform satelitarnych rosyjskie kanały telewizyjne, w tym Russia Today. Polscy operatorzy wyłączyli ze swoich ofert rosyjskie kanały, wprowadzając częściowo TVP Word. Wielu zdecydowało się również na rozpoczęcie nadawania kanału Ukraina 24 z myślą o uchodźcach.

CZYTAJ TAKŻE: Reprezentacja Ukrainy rozegra „domowe” mecze w Polsce

Kresy.pl / rp.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz