Ukraińcy są najliczniejszą grupą klientów indywidualnych – obcokrajowców wśród praktycznie wszystkich banków, które udostępniły dane na temat.

Według ostatniego raportu PRNews.pl w siedmiu na osiem instytucji bankowych obywatele Ukrainy są największą grupą klientów indywidualnych z zagranicy. Raiffeisen Polbank podaje, że ma 42 218 takich klientów, BGŻ BNP Paribas 12 000.

Największy bank w Polsce – PKO BP – nie podał liczebności Ukraińców wśród klientów, jednak podał informację, że w okresie od III kw. 2016 do III kw. 2017 r. wzrosła ona o 130 proc. Według udostępnionych danych liczba klientów indywidualnych – obcokrajowców posiadających rachunek w PKO BP sięga 85 000 klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Ukraińcy wykupują w Polsce więcej mieszkań niż Niemcy

PKO BP zaznaczyło, że oprócz obywateli Ukrainy, wśród klientów-obcokrajowców znajduje się również wielu obywateli Mołdawii i Białorusi. Mołdawia jest jedną z trzech najliczniejszych narodowości pośród klientów Banku Pocztowego, ale różnica pomiędzy nią a grupą obywateli Ukrainy jest ogromna. Ukraińskich klientów jest 4400, a mołdawskich 110 klientów. Białorusini są jedną z najliczniej reprezentowanych grup klientów zagranicznych w Credit Agricole, Plus Banku czy Raiffeisen Polbanku.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Chociaż coraz więcej banków dostosowuje swoje oferty do coraz liczniejszych w Polsce Ukraińców, nie wszystkie instytucje bankowe dzielą się informacjami na temat tego typu klientów. Udostępnienia jakichkolwiek danych do raporty odmówiły: Alior Bank i T-Mobile Usługi Bankowe, Bank Millennium, ING Bank Śląski i mBank.

Kresy.pl / bankier.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz