W związku z Dniem Kobiet w stolicy Białorusi po raz kolejny odbył się „Bieg piękna” czyli bieg wyłącznie dla kobiet. Frekwencja była wyższa niż w zeszłym roku.

Jak podał portal Tut.by w niedzielnym „Biegu piękna” na dwóch dystansach – 2 km i 5 km wzięło udział około 5 tys. przedstawicielek płci pięknej. Uczestniczki przybyły z około 85 białoruskich miast i miasteczek, ale biegły też kobiety z Rosji, Ukrainy, Węgier, Izraela, Gruzji i Szwecji. Wyższej frekwencji sprzyjała ciepła jak na tę porę roku w Mińsku pogoda.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

Bieg startował na Placu Niezależności spod siedziby Mińskiego Uniwersytetu Państwowego. Tradycyjnie część uczestniczek pobiegła w przygotowanych specjalnie na tę okazję kostiumach. Były i stroje do ćwiczeń z lat 80 i sukienka z gazet oraz sukienka z opakowań po lodach – na Miss Wiadomości i Miss Słodkości, jak tłumaczyły ubrane w nie biegaczki. Niejednej z uczestniczek kibicował chłopak, narzeczony lub mąż. Niektóre z zawodniczek biegły wraz z dziećmi trzymając je za ręce. Na twarzach biegaczek nie zabrakło nawiązujących do epidemii koronawirusa maseczek, a nawet maski gazowej.

Na najszybsze zawodniczki czekały nagrody. Nagrodzone zostały również najciekawsze stroje oraz najlepsi kibice. Pozostałe biegaczki zostały obdarowane już nie przez organizatorów imprezy ale najczęściej przez swoich mężczyzn.

Czytaj także: Białoruś: Polskie jabłka dużo tańsze od białoruskich. Mińsk twierdzi, że to kwestia jakości

tut.by/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz