Media Research Center przeprowadziło analizę czasu antenowego, z podziałem na tematy jakimi zajmowała się stacja.

Organizacja typu watchdog sprawdziła jeden dzień działalności CNN – 12 maja. Zbadano program nadawany od czwartej rano do północny. Z dwudziestogodzinnego materiału odjęto reklamy, materiały promocyjne oraz zwiastuny. Do analizy pozostało pozostało 13 godzin i 27 minut, co daje średnio 40 min. na godzinę czasu antenowego.

Z tego przez 92 proc. czasu (12 godzin i 19 minut) tematem był prezydent Donald Trump, a na całą resztę wiadomości z kraju i ze świata poświęcono 68 minut, czyli trochę ponad 3 minuty na godzinę.

Oprócz 21-minutowej transmisji na żywo konferencji prasowej z Białego Domu i spotu Melissy McCarthy parodiującej rzecznika Seana Spicera, CNN emitowało analizę zwolnienia przez Trumpa Jamesa Comeya ze stanowiska dyrektora FBI. Dymisja miała miejsce trzy dni wcześniej.

MRC naliczyła 123 wystąpienia gości udzielających wywiadów, bądź biorących udział w dyskusjach. W analizie wskazano, że ci sami analitycy CNN występowali wielokrotnie w różnych programach stacji.

ZOBACZ TAKŻE: Trump skomentował swoją decyzję o zwolnieniu szefa FBI

78 proc. zaproszonych gości prezentowało opinie zdecydowanie krytyczne wobec prezydenta USA, 5,5 proc. miało mieszane uczucia, 10,5 proc. było neutralnych wobec Trumpa. Jedynie 6% występujących popierało amerykańską głowę państwa.

 

Spośród wystąpień analityków CNN 69 było przeciwnych polityce Trumpa, a jedynie dwóch przychylnych.

CNN reklamuje siebie jako stację prezentującą obiektywne wiadomości, bez sprzyjania jakiejkolwiek z opcji politycznej.

kresy.pl / rp.pl / mrc.org

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply