Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej domaga się od Komisji Europejskiej przedstawienia oficjalnego stanowiska w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej. Wcześniej resort mówił o osiągnięciu porozumienia, czemu zaprzeczały źródła w Brukseli.

Jak informowaliśmy wcześniej, po piątkowym spotkaniu z przedstawicielami KE w Brukseli, dyrektor biura prasowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Michał Kania oświadczył, że „przedstawiciele Komisji Europejskiej potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną”. Dodał, że w najbliższym czasie rozmowy z KE będą kontynuowane w celu omówienia „kwestii technicznych”.

Wkrótce takiej wersji zaprzeczyły jednak źródła w Brukseli, na które powoływały się m.in. Polsat News, PAP oraz RMF FM. Z tych informacji wynikało, że KE wcale nie potwierdziła konieczności przekopu przez mierzeję, żadne wiążące decyzje nie zapadły, a stronę polską wezwano do nie podejmowania żadnych prac do czasu podjęcia przez Komisję ostatecznej decyzji o tym, czy inwestycja jest zgodna z prawem unijnym.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

„Jesteśmy zdziwieni taką informacją. Prosimy o oficjalne stanowisko Komisji Europejskiej w tej sprawie” – poinformowało na Twitterze Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Resort twierdzi również, że przedstawiciele KE potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, prosząc o kontynuację rozmów dla omówienia kwestii technicznych.

Przypomnijmy, że Komisja Europejska chciała pilnie się spotkać z przedstawicielami polskich władz w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej, ponieważ rozpoczęto już prace związane z budową przyszłego kanału żeglugowego, w tym wycinkę drzew. Mierzeja i Zalew Wiślany są częścią obszaru Natura 2000, stąd zainteresowanie Komisji Europejskiej tą inwestycją.

Jak podawał Polsat, w piątek 15. lutego br. rozpoczęto wycinkę drzew na Mierzei Wiślanej w pasie o szerokości ok. 800 metrów i długości 1,5 km. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. Wojewoda wydał zgodę na natychmiastowe wykonanie inwestycji argumentując to potrzebą rozpoczęcia prac przed okresem lęgowym. Wycinka drzew została już zakończona. Oficjalnie kanał ma poprawić dostęp do portu w Elblągu i wyeliminować konieczność pokonywania Cieśniny Piławskiej kontrolowanej przez Rosję przez jednostki, które chcą wpłynąć na Zalew Wiślany.

RIRM / twitter.com/ Kresy.pl

Oceń ten artykuł




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz