Wybory prezydenckie: Duda z Kidawą-Błońską łeb w łeb w II turze [SONDAŻ]

Andrzej Duda ma niemal gwarantowane przejście do drugiej tury wyborów prezydenckich, jednak jego reelekcja wisi na włosku – wynika z sondażu Instytutu Badań Spraw Publicznych dla programu „Newsroom” Wirtualnej Polski, w którym urzędujący prezydent ma minimalną przewagę nad kandydatką Koalicji Obywatelskiej.

Według sondażu gdyby wybory na prezydenta Polski odbyły się w połowie stycznia br., w pierwszej turze wygrałby Andrzej Duda uzyskując 43,73 proc. głosów. W drugiej turze znalazłaby się jeszcze Małgorzata Kidawa-Błońska, która z wynikiem 26,61 proc. bez trudu pokonałaby pozostałych kandydatów. Najwyżej wśród nich znalazłby się Szymon Hołownia (9,56 proc.).

Dalsze miejsca zajęliby: Władysław Kosiniak-Kamysz (PSL) z poparciem na poziomie 7,77 proc., Robert Biedroń z Lewicy (7,26 proc.) i Krzysztof Bosak z Konfederacji (5,97 proc.).

Sondaż pokazał, że drugą turę wyborów prezydenckich wygrałby Andrzej Duda uzyskując minimalnie więcej głosów niż jego kontrkandydatka. 50,09 proc. badanych przez IBSP deklarowało, że w drugiej turze odda swój głos na urzędującego prezydenta. Kidawa-Błońska może liczyć na 49,91 proc. głosów.

Instytut Badań Spraw Publicznych zbadał preferencje wyborcze Polaków w dniach 14-16 stycznia 2020 roku metodą cati. Badaniu poddano reprezentatywną próbę 1001 mieszkańców Polski, którzy ukończyli 18 lat. Przy doborze próby wykorzystano w sposób kwotowo-losowy następujące kryteria: płeć, wiek, wielkość miejscowości i województwo (dane według GUS).

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Prawybory w Konfederacji: Krzysztof Bosak kandydatem na prezydenta

Kresy.pl / PAP




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz