Wyborcy lewicy zmobilizowani bardziej niż sympatycy innych sił politycznych

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wskazuje, że lewicowy komitet wyborczy może liczyć na większą aktywność swoich zwolenników w czasie wyborów niż inne komitety.

Wyniki badania IBRiS podał w poniedziałek dziennik „Rzeczpospolita”. Pracownia zapytała respondentów czy czują się zmobilizowani do udziału w najbliższych wyborach parlamentarnych. Zdecydowanie najbardziej na udziale w nich zależy wyborcom lewicowego komitetu wyborczego – tak zadeklarowali wszyscy pytani chcący głosować na Lewicę.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Mocno zmobilizowani są także wyborcy Koalicji Obywatelskiej. 89 proc jej wyborców potwierdziło chęć wzięcia udziału w wyborach. Wysoka mobilizacja panuje także wśród elektoratu Konfederacji Wolności i Niepodległość – zadeklarowało ją 84 proc. zwolenników partii narodowców i konserwatywnych liberałów.

Natomiast słabiej są zmobilizowani sympatycy partii rządzącej, wśród których „raczej” lub „na pewno” zmobilizowanych do głosowania jest tylko 64 proc. Wśród nich najwięcej było także respondentów, którzy czują się kampanią zachęceni do głosowania – 67 proc. Najsłabiej zmotywowani do udziału w wyborach byli zwolennicy Koalicji Polskiej stworzonej na bazie Polskiego Stronnictwa Ludowego. Mobilizację zadeklarowało tylko 57 proc. osób deklarujących poparcie dla tego komitetu wyborczego.

Badanie został przeprowadzone metodą CATI 25 września 2019 roku na grupie 1000 respondentów

Czytaj także: Social Changes: Pięć ugrupowań wejdzie do Sejmu [SONDAŻ]

polsatnews.pl/wiadomosci.radiozet.pl/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz