We wtorek PKP Intercity podpisało umowę z bydgoską Pesą na modernizację 125 wagonów. Wartość projektu to 540 mln zł. Łączna wartość umów, które zostały podpisane w ramach największego w historii programu inwestycyjnego PKP Intercity sięga już 5 mld zł.
We wtorek Zespół Prawny PKP Intercity poinformował o podpisaniu umowy w tej sprawie. W komunikacie podkreślono, że przewoźnik odebrał 125 unowocześnionych wagonów od Pesy kilkanaście dni temu. W ramach nowego kontraktu zmodernizowanych zostanie kolejnych 125.
Inwestycje taborowe nie zwalniają tempa! Zaledwie kilkanaście dni temu odebraliśmy ostatnie ze 125 unowocześnionych wagonów od @pesabydgoszcz, a właśnie podpisaliśmy umowę z bydgoskim producentem taboru na modernizację kolejnych 125 wagonów!
Więcej: https://t.co/Gtd4UKiGPs pic.twitter.com/wX1LF1UlTS— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) December 22, 2020
“Przedmiotem umowy z Konsorcjum Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego ‘Mińsk Mazowiecki’ S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 125 wagonów typu 111A i 141A oraz ich późniejszych przeglądów technicznych na trzecim poziomie utrzymania. Wartość całego zamówienia to 540,4 mln zł brutto. Zmodernizowane wagony mają trafić do przewoźnika w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, a pierwszy pojazd już po 300 dniach” – napisano w komunikacie.
Wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki zaznaczył, że mimo ograniczeń, które dotykają nas wszystkich, inwestycje PKP Intercity idą pełną parą. “W MAP zachęcamy spółki Skarbu Państwa do współpracy z polskimi firmami, oczywiście w ramach rachunku ekonomicznego i z zachowaniem najwyższej jakości. Dziś kolejny raz przekonujemy się, że kapitał ma narodowość” – podkreślił Małecki.
Zobacz także: Zaprezentowano plany nowych linii kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego
Pojazdy po modernizacji będą bezprzedziałowe, drugiej klasy. Ich wyposażenie będą stanowiły m.in.: klimatyzacja, fotele z indywidualnym dostępem do gniazd elektrycznych i gniazd USB, a także dostęp do bezprzewodowego internetu. “Modernizacja obejmie również instalację nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej oraz oznaczenia zewnętrzne i wewnętrzne w alfabecie Braille’a” – zaznaczono w komunikacie.
Zaznaczono, że omawiana modernizacja jest elementem “konsekwentnie realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki”. “Warty 7 mld zł program “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 roku, a jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Po zakończeniu programu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet” – dodano.
Zobacz także: Puste pociągi, czyli polska rozrzutność kolejowa
W komunikacie podkreślono, że istotna część opisywanego programu została zakontraktowana przez spółkę. Wartość inwestycji, które były realizowane dotychczas w ramach największej w historii PKP Intercity strategii taborowej wzrosła do ponad 5 mld zł brutto.
intercity.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!