Klub PiS podczas sobotniego posiedzenia w Łomży podkreślił, że budowa drogi ekspresowej Via Baltica, a w tym także łomżyńskiej obwodnicy, będzie priorytetową inwestycją w tamtym regionie.

Klub parlamentarny PiS wyraził to stanowisko podczas wyjazdowego posiedzenia w Łomży, gdzie 6 marca odbędą się wybory uzupełniające do Senatu. Kandydatką partii rządzącej jest Anna Maria Anders. W swoim wystąpieniu podkreślała konieczność budowy Via Baltica:

“Musi być lepsza infrastruktura w naszym regionie. Potrzebujemy inwestycji, potrzebujemy Via Baltica, bo firmy nie będą chciały inwestycji w regionie, do którego nie mogą dojechać”.

Znaczenie inwestycji w zakresie infrastruktury drogowej w Polsce północno-wschodniej podkreślał również wiceszef resortu infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

W przyjętym przez klub PiS stanowisku podkreślono, że droga S61 Via Baltica to – “sprawa priorytetowa” dla mieszkańców Ziemi Łomżyńskiej, m.in. w zakresie rozwoju gospodarczego regionu. Via Baltica wraz z jej integralnym elementem, czyli obwodnicą Łomży, uznano za ważne dla rozwoju połączeń komunikacyjnych w regionie oraz bezpieczeństwa w komunikacji.

Zdaniem klubu PiS, inwestycje projektowane w programie budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, przyjętym przez rząd PO-PSL we wrześniu ubiegłego roku, w tym również droga ekspresowa od Warszawy przez Łomżę, Ełk i Suwałki w kierunku państw nadbałtyckich, „nie zostały zabezpieczone od strony finansowej”.

PAP / Kresy.pl

6 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. malkontent
    malkontent :

    Co za cynizm i oszukańcza gra tej bandy , przecież tu chodzi o zalizanie doopy litwusom , przecież tylko o to chodzi. Via Baltica zamiast prowadzić do Gdańska to prowadzi przez peryferie Europy ( czytaj Litwa ) do Kłajpedy by najwięksi wrogowie Polski i Polaków mogły spijać śmietankę tej inwestycji . Tak sobie myślę, że Bułgarzy, Rumuni, Węgrzy, Słowacy korzystający z tej trasy i tak bedą omijać tą wredną nację Litwusów i kierować się do Gdańska bo to ekonomicznie uzasadnione :-))))

      • malkontent
        malkontent :

        Andrz. proszę o czym mówi tagore ? pewnie nie był nigdy Elblągu. To port dla łódek i żaglówek w dodatku bez dostępu do morza :-((((( Na razie jest idea fix PISdzielstwa o rowku przez mierzeję , na co nie ma jeszcze zgody Komisji Europejskiej. Więc mówmy o realiach a nie o mrzonkach :-(((( Go tego budowa portu kontenerowego, towarowego w Elblągu przy nie wykorzystanych w Gdańsku i Gdyni nie ma żadnego logicznego i finansowego uzasadnienia. Chyba, że przepierka kaski , ale to juz inny wymiar.