Jeden z największych operatorów sieci komórkowej w Polsce postanowił zawalczyć o Ukraińców w naszym kraju. W ten sposób powstała reklama, jakiej dotąd nad Wisłą nie emitowano. Stworzona po części reklamówka ma trafiać do Ukraińców i przekonać ich do tego, by przejść do Play.
Okean Elzy, zespół, który zdecydowanie należy do grona najpopularniejszych ukraińskich wykonawców, zgodził się na wystąpienie w reklamie Play. Wzięcie w niej udziału z pewnością policzył niemało, ale operator gotowy jest na takie poświęcenia. W końcu mowa o pierwszej jak dotąd reklamie po ukraińsku w Polsce, a ta jest emitowana w naszym kraju, jak i na Ukrainie. Gra jest warta świeczki, gdyż w Polsce przebywa już ponad 1,3 mln Ukraińców.
Play przekunuje w niej, że jego oferta 29 groszy za minutę rozmowy to najlepsze i najtańsze wyjście na kartę. Sieć komórkowa chce w ten sposób pozyskać nowych klientów wśród grupy, która dynamicznie się rozrasta.
Kampania reklamowa nie spodobała się jednak części internautów, którzy nie są w stanie pojąć, dlaczego w Polsce emitowane są takie reklamy. Fala krytyki widoczna jest zwłaszcza na YouTube pod reklamówką Play. Wkurzeni internauci zwracają w komentarzach uwagę zwłaszcza na niesprawiedliwość, gdyż niemiecka czy brytyjska telewizja nie emituje reklam dla Polaków.
– Ciekawe dlaczego w Niemczech nie ma tego typu reklam odnoszących się do Polski. Chociaż się domyślam…– zwrócił uwagę użytkownik Okami Hi.
– Play u mnie całkowicie skreślony. To już UPAPlay– napisał internauta Dawid.
Telewizyjna reklama skierowana specjalnie do Ukraińców mieszkających w Polsce i to w ich języku – na taką skalę to nowość. Ale walka telekomów o tę grupę klientów trwa w najlepsze już od jakiegoś czasu.
Play to nie jedyna, ani nie pierwsza firma, która kieruje swoje usługi specjalnie do coraz większej społeczności Ukraińców mieszkających w Polsce. Najnowszą promocją Play właściwie skosił konkurencję, która już znacznie wcześniej zwróciła uwagę na potencjał ukraińskiego rynku. Mowa o Klucz Mobile – wirtualnym operatorze komórkowym, który od kwietnia 2013 roku oferuje połączenia głównie dla cudzoziemców właśnie zza wschodniej granicy.
kresy.pl/ pap/ pikio.pl
To fakt, że w ogólnokrajowych mediach w Niemczech, Wlk. Brytanii czy Norwegii nie sposób uświadczyć reklamy po Polsku. Czy reklama po ukraińsku w takim medium? … Bezdyskusyjne kardynalnym błędem Play w finalnej sekwencji przy ekspozycji ukraińskiej flagi było pominięcie polskich barw narodowych. Przecież można było pominąć element kontekstu symboliki narodowej w całości? Pozostałaby piękna muzyka zespołu Okean Elzy, którym – o ile wiem – nie jest po drodze z czcicielami morderców mojego dziadka!
Ich wizja PRu to reklamy z potomkami komunistycznych aparatczyków, znafcuf historii od przywiązywania dzieci do polskich tarcz pod Cedynią, młodzieżowych staruszków – ekstrawagantów i im podobnych. PR pod reklamę miłośników Waltera?
Nie kupować Pleya, proste.