Nowy dyrektor generalny BBC poinformował dziennikarzy stacji, aby unikali wyrażania opinii, które mogą wskazywać na ich poglądy polityczne – poinformowała w czwartek stacja.

Dziennikarzy BBC poinformowano w czwartek, aby unikali wypowiedzi w mediach społecznościowych, które mogłaby wskazywać na osobiste poglądy polityczne, są to wytyczne dyrektora generalnego Tima Daviego.

Zasady ogłoszone w czwartek wyraźnie stanowią, że wszystkie konta pracowników BBC w mediach społecznościowych – nawet jeśli są oznaczone jako konta osobiste – powinny być traktowane jako podlegające kontroli publicznej.

Zobacz też: Niemiecki rząd chce, żeby media społecznościowe musiały zgłaszać policji mowę nienawiści, w tym „skrajnie prawicową propagandę”

Pracownicy działu informacyjnego BBC zostali poinstruowani, aby unikać wyrażania opinii na temat jakiejkolwiek polityki, która jest przedmiotem bieżącej debaty politycznej, nie mogą też wspierać kampanii „bez względu na to, jak pozornie warta jest tego sprawa lub jak bardzo ich przesłanie wydaje się akceptowalne lub niekontrowersyjne”.

Wytyczne BBC definiują wskazywanie swoich poglądów jako „retweety, polubienia lub dołączanie do kampanii online w celu wskazania osobistego poglądu”.

Dziennikarze BBC zostali również ostrzeżeni, aby unikali udziału w większości marszów i protestów, nawet we własnym imieniu, aby uniknąć oskarżeń o stronniczość.

Zobacz też: BBC opublikowało wywiad z najemnikiem z Azerbejdżanu: Nie mieliśmy walczyć

Zasady zawierają też wymóg, aby nie krytykować publicznie innych pracowników BBC i ostrzegają, że używanie niektórych emotikon w tweetach może być postrzegane jako oznaka uprzedzeń. Wytyczne są częścią działań Daviego, starającego się zmniejszyć oskarżenia BBC o stronniczość polityczną.

Nowy dyrektor generalny powiedział, kiedy przejął stery stacji, że chce zmienić sposób, w jaki niektórzy dziennikarze BBC używają swoich kont osobistych na platformach takich jak Twitter. „Jeśli chcesz być upartym publicystą lub zwolennikiem kampanii w mediach społecznościowych, to jest to twój wybór, ale nie powinieneś pracować w BBC” – powiedział.

Pracownicy zostali poinstruowani, aby przestali wdawać się w niepotrzebne kłótnie w internecie i ostrzegli, że budowanie ich „osobistej marki” w mediach społecznościowych jest drugorzędne w stosunku do ich odpowiedzialności jako pracownika BBC. Zasady zostały opracowane przez Richarda Sambrooka, byłego dyrektora globalnych wiadomości w BBC, a obecnie profesora dziennikarstwa na Uniwersytecie w Cardiff.

Zobacz też: Wielka Brytania: Rząd chce zmusić media społecznościowe do usuwania “szkodliwych treści”

Kresy.pl/BBC

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply