Spółka CPK twierdzi, że projekt został „naprawiony”, a jego założenia „urealnione”. Przedstawiciele Stowarzyszenia Tak dla CPK odpowiadają i oceniają, że obecnie projekt jest „nieefektywny” i „antyprzemysłowy”.
W sobotę spółka Centralny Port Komunikacyjny oświadczyła, że „projekt CPK został naprawiony. Jego założenia zostały urealnione. Przyjęliśmy rozwiązania, które pozwolą na osiągnięcie lepszych efektów przy racjonalnym finansowaniu”.
„Pierwsi pasażerowie odlecą z nowego lotniska już w 2032 roku. Ten projekt wrócił w polskie ręce. Inwestorem i udziałowcem w spółce, która wybuduje i będzie zarządzać nowym lotniskiem będzie PPL, a nie podmiot zagraniczny” – czytamy.
„Zmiany na kolei, w tym zmiana prędkości KDP z 250 km/h do 320 km/h pozwolą skrócić czas przejazdu z Warszawy do Poznania o ok. 27 minut. Zyskają też średnie miasta, dzięki włączeniu w sieć KDP podróż z Kalisza do Poznania skróci się do ok. 40 minut. W Kaliszu powstanie Lokalny Hub Mobilności” – przekazała spółka, odnosząc się do zarzutów sugerujących, że według nowego projektu szybka kolej będzie omijała Kalisz.
🔹Projekt CPK został naprawiony. Jego założenia zostały urealnione. Przyjęliśmy rozwiązania, które pozwolą na osiągnięcie lepszych efektów przy racjonalnym finansowaniu.
🔹Pierwsi pasażerowie odlecą z nowego lotniska już w 2032 roku. Ten projekt wrócił w polskie ręce. Inwestorem…
— Centralny Port Komunikacyjny (@CPK_PL) March 22, 2025
Zobacz: Niemcy piszą o zmianach rządu Tuska w projekcie CPK. „Liczby się zmieniły, cele są spokojniejsze”
Do sprawy odniósł się w poniedziałek Patryk Wild, wiceprezes Stowarzyszenia Tak Dla CPK.
„Projekt CPK został tak 'naprawiony’, że w swoim obecnym kształcie jest: Wykluczający, Nieefektywny, Nieintermodalny, Antyprzemysłowy, Dywersyjny (w zakresie zdolności obronnych) i Antyunijny (w zakresie TENT i celów polityki transportowej UE)” – napisał na platformie X.
„Wkrótce więcej na każdy z ww. tematów” – zapowiedział Wild.
Projekt CPK został tak „naprawiony”, że w swoim obecnym kształcie jest:
Wykluczający
Nieefektywny
Nieintermodalny
Antyprzemysłowy
Dywersyjny(w zakresie zdolności obronnych)
i
Antyunijny(w zakresie TENT i celów polityki transportowej UE)
Wkrótce więcej na każdy z ww. tematów https://t.co/kyQuPYQ1cz pic.twitter.com/5cY83z0ZRA— patryk wild (@WildPatryk) March 24, 2025
Czytaj: Z Krakowa do CPK przez Warszawę? DGP o „okrojonym kształcie” projektu
Zobacz także: „W praktyce zostajemy z niczym”. Ekspert krytykuje koncepcję CPK Tuska
cpk.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!