„Nieefektywny i antyprzemysłowy”. Stowarzyszenie Tak Dla CPK o zmianach wprowadzonych do projektu

Spółka CPK twierdzi, że projekt został „naprawiony”, a jego założenia „urealnione”. Przedstawiciele Stowarzyszenia Tak dla CPK odpowiadają i oceniają, że obecnie projekt jest „nieefektywny” i „antyprzemysłowy”.

W sobotę spółka Centralny Port Komunikacyjny oświadczyła, że „projekt CPK został naprawiony. Jego założenia zostały urealnione. Przyjęliśmy rozwiązania, które pozwolą na osiągnięcie lepszych efektów przy racjonalnym finansowaniu”.

„Pierwsi pasażerowie odlecą z nowego lotniska już w 2032 roku. Ten projekt wrócił w polskie ręce. Inwestorem i udziałowcem w spółce, która wybuduje i będzie zarządzać nowym lotniskiem będzie PPL, a nie podmiot zagraniczny” – czytamy.

„Zmiany na kolei, w tym zmiana prędkości KDP z 250 km/h do 320 km/h pozwolą skrócić czas przejazdu z Warszawy do Poznania o ok. 27 minut. Zyskają też średnie miasta, dzięki włączeniu w sieć KDP podróż z Kalisza do Poznania skróci się do ok. 40 minut. W Kaliszu powstanie Lokalny Hub Mobilności” – przekazała spółka, odnosząc się do zarzutów sugerujących, że według nowego projektu szybka kolej będzie omijała Kalisz.

Zobacz: Niemcy piszą o zmianach rządu Tuska w projekcie CPK. „Liczby się zmieniły, cele są spokojniejsze”

Do sprawy odniósł się w poniedziałek Patryk Wild, wiceprezes Stowarzyszenia Tak Dla CPK.

„Projekt CPK został tak 'naprawiony’, że w swoim obecnym kształcie jest: Wykluczający,  Nieefektywny,  Nieintermodalny, Antyprzemysłowy, Dywersyjny (w zakresie zdolności obronnych) i Antyunijny (w zakresie TENT i celów polityki transportowej UE)” – napisał na platformie X.

„Wkrótce więcej na każdy z ww. tematów” – zapowiedział Wild.

Czytaj: Z Krakowa do CPK przez Warszawę? DGP o „okrojonym kształcie” projektu

Zobacz także: „W praktyce zostajemy z niczym”. Ekspert krytykuje koncepcję CPK Tuska

cpk.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz