Spółka PKP Intercity ma zamiar kupić nawet 450 nowych wagonów, w ramach ogłoszonego w piątek przetargu. W nowoczesny tabor spółka zainwestowała już 7 mld zł. Do 2030 r. ma być to w sumie 27 mld zł.
Przewoźnik podkreśla, że ogłoszone w piątek zamówienie jest największym tego typu w historii PKP Intercity. Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk przekazał, że w wyniku przetargu do spółki trafi 300 nowych wagonów. Dodatkowo firma będzie miała opcję dokupienia kolejnych 150. „Spółka dotąd zainwestowała 7 mld zł w nowoczesny tabor. Do 2030 roku ma być to 27 mld zł” – przypomniał, cytowany przez portal Forsal.pl.
1/2 ? Prezes Zarządu #PKP S.A. – Krzysztof Mamiński brał udział w konferencji prasowej poświęconej ogłoszeniu największego w historii #PKPIntercity przetargu na zakup 300 ? wagonów z prawem opcji na kolejne 150. pic.twitter.com/01CCVMvnku
— PKP S.A. (@PKP_SA) November 4, 2022
Ogłoszony w piątek przetarg dotyczy zakupu wagonów różnego typu dostosowanych do odbiorców z różnymi potrzebami, m.in. rodzin z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych. Szef PKP Intercity zaznaczył, że nowe wagony zostaną wyposażone w udogodnienia, które już dziś stają się standardem w pociągach przewoźnika.
Zobacz także: Do Wilna z jedną przesiadką – PKP przywraca połączenie
Wagony będą wyposażone m.in. w WiFi, system indywidualnego oświetlenia, gniazda elektryczne i USB.
„Polska kolej musi być silna i konkurencyjna oraz na powrót odzyskać zaufanie Polaków. Tak się dzieje poprzez duże inwestycje na kolei” – oświadczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zwrócił uwagę, że w ciągu siedmiu lat przybyło 100 stacji kolejowych, na których zatrzymują się pociągi.
Wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki wyraził opinię, że dzięki inwestycjom w transport kolejowy w Polsce przywracana jest kolej dla obywateli. „Szczególnie ważne jest to w mniejszych miejscowościach, gdzie budowane są nowe dworce kolejowe” – powiedział.
kresy_casual]
Przetarg dotyczy zakupu: 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową; 40 wagonów przedziałowych 2. klasy; 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy; 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami; 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów; 38 wagonów restauracyjnych; 26 wagonów dzienno-nocnych.
„Jeśli zdecydujemy się na rozszerzenie zamówienia do 450 wagonów, to każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki – od 13 do 40 sztuk” – powiedział szef PKP Intercity.
Zobacz także: Kolej dużych prędkości ma połączyć Polskę z Ukrainą
forsal.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!