Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły sposób rozliczania przetargów na prace przy budowie trasy kolejowej Rail Baltica, która ma połączyć kraje bałtyckie m.in. z Polską.

Podczas posiedzenia rady nadzorczej spółki joint venture RB Rail, przedstawiciele Litwy, Łotwy i Estonii porozumieli się ws. wspólnego modelu zakupów i podziału stref odpowiedzialności przy realizacji trasy kolejowej Rail Baltica. Wszystkie trzy kraje uzgodniły, że wszelkie przetargi zostaną podzielone na trzy grupy: przetargi przeznaczone tylko dla spółki RB Rail, przetargi własne każdego państwa i odpowiedzialnej za inwestycję organizacji pod kontrolą spółki, a także zakupy wspólne dla wszystkich.

Trasa Rail Baltica ma być gotowa do 2024 roku. Połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską i Niemcami, prowadząc do Berlina. Jednak planowane jest przedłużenie trasy do Wenecji, a także budowa tunelu podmorskiego między Tallinem a stolicą Finlandii, Helsinkami. W tym roku Litwa ma zakończyć modernizację odcinka od granicy z Polską do Kowna. Jak informuje „Rzeczpospolita”, Bruksela nie zabierze krajom bałtyckim dofinansowani.

Przeczytaj więcej:

Estonia blokuje porozumienie w sprawie Rail Baltica

„Rail Baltica” – miała łączyć, wciąż dzieli

Rail Baltica coraz bliżej

Opóźnienia w budowie polskiego odcinka Rail Baltica

PAP / „Rzeczpospolita” / Kresy.pl

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply