Unia Europejska rozszerzyła sankcje wobec Iranu z powodu poparcia Teheranu dla Rosji w wojnie z Ukrainą, poinformowała w poniedziałek Komisja Europejska.

Jak przekazała w poniedziałek agencja prasowa Reuters, powołując się na Komisję Europejską, Unia Europejska rozszerzyła sankcje wobec Iranu z powodu poparcia Teheranu dla Rosji w wojnie z Ukrainą.

Komisja poinformowała, że ​​dodała “Islamic Republic of Iran Shipping Lines” (IRISL) i jej dyrektora Mohammada Rezę Chiabaniego do swojej listy sankcji.

Nowe sankcje dotyczą statków i portów wykorzystywanych do transportu irańskich bezzałogowych statków powietrznych (UAV), pocisków rakietowych, a także powiązanych technologii i komponentów. Obejmują one zakaz wszelkich transakcji z portami i śluzami będącymi własnością, obsługiwanymi lub kontrolowanymi przez osoby i podmioty objęte sankcjami.

UE nakłada również sankcje na trzy rosyjskie firmy żeglugowe – MG Flot, VTS Broker i Arapax – za transport irańskiej broni, w tym części dronów, przez Morze Kaspijskie w celu zaopatrzenia rosyjskich wojsk na Ukrainie.

Wielka Brytania nałożyła sankcje na irańskie linie lotnicze Air Iran oraz morskie linie transportowe Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRSL). Z brytyjskiego spisu wynika, że represaliami objęty został również rosyjski statek Port Olia-3.

Jak uzasadniły brytyjskie władze wprowadzenie represaliów wobec irańskich przedsiębiorstw nastąpiło ponieważ firmy te „są własnością Iranu lub są przez niego kontrolowane i są zaangażowane we wrogie działania irańskiego rządu poprzez wspieranie irańskiego sektora obronnego”.

W przypadku irańskich linii lotniczych Brytyjczycy dość szybko doszlusowali do USA, które nałożyły sankcje na Air Iran jeszcze 10 września, jak przypomniała TASS.

Statek Port Olia-3 zajmował się z kolei, według Londynu, „transportem ładunków wojskowych z państwa trzeciego do Rosji”. Być może chodzi właśnie o Iran, który stał się po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę na dużą skalę, głównym źródłem importu gotowego uzbrojenia do Rosji. Według władz brytyjskich Port Olia-3 został zbudowany w 2011 roku i jest obsługiwany przez United Cargo Fleet.

Czytaj także: Wielka Brytania w odpowiedzi na atak na Izrael nałożyła sankcje na Iran

Kresy.pl/Reuters

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply