Brytyjski dziennik „Daily Mail” dotarł do kilkuminutowego nagrania w czasie którego zakomunikowano zwolnienie 3,5 tys. pracownikom Ubera.

Jak podał w poniedziałek „Daily Mail” Ruffin Chaveleau, dyrektor koncernu odpowiadająca za sprawy obsługi klienta skontaktowała się wirtualnie z ośrodka koncernu z Phoenix z około 3,5 tys. pracowników Ubera. Jej rozmowa prowadzona za pośrednictwem komunikatora Zoom trwała zaledwie około trzech minut. Mimo to w tak krótkim czasie Chaveleau zdołała zakomunikować tysiącom pracowników, że to ich ostatni dzień w pracy.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Dyrektorka oświadczyła – „nasza działalność związana z przejazdami spadła o ponad połowę. Nie ma wystarczającej ilości pracy dla wielu pracowników obsługi klienta z pierwszej linii. Eliminujemy 3,5 tysiąca ról obsługi klienta na pierwszej linii”. Zaraz potem Chavelau dodała – „Twoje stanowisko pracy także jest objęte [zwolnieniami] i dzisiaj będzie twój ostatni dzień pracy z Uberem. Pozostaniesz na liście płac do daty podanej w pakiecie odpraw”.

Jak twierdzi „Daily Mail” zwolnienia przez komunikator objęły głównie pracowników obsługi klienta i rekrutacji. Chaveleau stwierdziła także – „Wiem, że ciężko to usłyszeć”, dziękując zwalnianym za współpracę. Jak stwierdziła, chciała „osobiście przekazać tę wiadomość”. Uber już w zeszłym tygodniu zapowiedział, że zwolnienia obejmują łącznie 3,7 tys. osób czyli około 14 proc. wszystkich zatrudnianych przez koncern.

Cytowany przez „Daily Mail” zwolniony pracownik Ubera skrytykował firmę za przeprowadzenie tak masowych zwolnień takim trybem. Jak stwierdził, przed połączeniem na żywo z dyrektor Chaveleau nie otrzymali żadnego zawiadomienia, że jego miejsce pracy jest likwidowane. Anonimowy pracownik powiedział, że gdyby przegapił połączenie nawet nie wiedziałby, iż nie ma już pracy. Nie miał natomiast pretensji co do poziomu odprawy, którą uznał za „hojną”. Dodał jednak – „W tej chwili wszyscy dostajemy odprawę, ale mogą zmienić zdanie, jeśli chcą”. Jak dodał – „Uber ma szkolenia z empatii i uczą nas uwzględniania potrzeb innych ludzi, ale nie praktykują tego, co głoszą”.

W czwartek Uber poinformował, że odnotował stratę netto na poziomie 2,9 mld dolarów.

Czytaj także: Już 33 mln bezrobotnych w USA

dailymail.co.uk/kresy.pl

 




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz