Więcej konkretów w sprawie połączenia Warszawa-Wilno powinno pojawić się jeszcze w tym roku.

Polskie i litewskie koleje zamierzają poprawić połączenia kolejowe pomiędzy Wilnem i Warszawą, ale dokładnej daty, kiedy miałoby to nastąpić, nie podają. – poinformował w piątek portal polskiej mniejszości na Litwie L24.lt.



Chcielibyśmy, aby z Wilna można było bez problemów dojechać do Warszawy i jak najszybciej. Teraz rozważamy, jak to uczynić. (…) Rozumiem, że dla was byłoby ważne wskazanie daty, ale odpowiem, że zrobimy to jak najszybciej, a czasem nawet szybciej, niż sobie przedstawiacie. – powiedział na piątkowej konferencji prasowej w Wilnie dyrektor PKP Krzysztof Mamiński.

Przebywając z wizytą w stolicy Litwy Mamiński spotkał się z ministrem transportu i komunikacji Rokasem Masiulisem i dyrektorem państwowych Kolei Litewskich Mantasem Bartušką.

Szukamy możliwości, jak pasażerom umożliwić szybki dojazd z Wilna i Warszawy. (…) Widzimy PKP jako jeden z najważniejszych partnerów w regionie. Omówiliśmy możliwości rozwoju infrastruktury, możliwości przewozów pasażerskich, współpracę w zakresie przewozów towarowych. Wierzymy, że potok towarowy z Litwy, z Polski może w przyszłości zwiększać się dzięki wykorzystaniu naszego obecnego połączenia – mówił Bartuška na konferencji prasowej.

Dyrektorzy polskich i litewskich kolei przypomnieli, że przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego jest priorytetem w układzie bilateralnym pomiędzy Polską a Litwą. Inny przedstawiciel Kolei Litewskich Mantas Dubauskas poinformował, że więcej konkretów w sprawie połączenia Wilno-Warszawa może pojawić się już w tym roku. Jak podaje portal Baltic News, w 2016 roku po 76 latach wznowiono bezpośrednie kolejowe połączenie pasażerskie między Białymstokiem a Kownem. Pociągi między miastami kursują przez 5 dni w tygodniu a podróż trwa około 5 godzin. Natomiast dostanie się koleją z Warszawy do Kowna przez Białystok trwa obecnie 9 godzin. Baltic News podaje, że dostosowanie do siebie rozkładów jazdy PKP i Kolei Litewskich pozwoliłoby na skrócenie tego czasu do 6,5 godziny.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: PKP Energetyka chce włączyć się w budowę Rail Baltica

L24.lt / Baltic News / Kresy.pl [layerslider id=”34″]

Reklama

Tagi: , , , , , , , ,

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ograniczenie dostępu do naszych treści?

Ponieważ nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Zawsze ktoś za nie płaci. Jeśli Czytelnicy nie wezmą na swoje barki finansowej odpowiedzialności za istnienie niezależnych, oddolnych inicjatyw dziennikarskich, takich jak Kresy.pl, wówczas na rynku pozostaną wyłącznie niskiej jakości tabloidy oraz media finasowane przez wielkie korporacje, partie polityczne i różnego rodzaju lobbies.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl to 20000 zł. 7-osobowa redakcja pracuje w pełnym wymiarze i praca ta jest naszym podstawowym, najczęściej jedynym, źródłem dochodu. Kresy.pl nie powstają po godzinach, tworzone przez amatorów. Portal jest tworzony przez wykwalifikowanych dziennikarzy oraz specjalistów z zakresu polityki międzynarodowej, którzy codziennie starają się dotrzeć do informacji istotnych z punktu widzenia interesu naszej politycznej wspólnoty.

Jeśli cenisz naszą pracę, jeśli z niej korzystasz i uważasz, że zamknięcie portalu Kresy.pl byłoby stratą, prosimy dołącz do grona osób, które współtworzą finansowe podstawy funkcjonowania naszego serwisu.




[layerslider id="44"]
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz