Pandemia koronawirusa SARS CoV-2 spowodowała znaczne straty dla obsługującego Londyn lotniska Heathrow.

Port lotniczy Heathrow przez lata znajdował się na czele europejskich lotnisk jako obsługujący największą liczbę pasażerów. Pandemia koronawirusa to zmieniła. Jak podał w środę portal telewizji Sky News Heathrow został pod tym względem wyprzedzony przez port lotniczy im. Charlesa de Gaulle’a pod Paryże.

Według portalu w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku francuskie lotnisko stołeczne obsłużyło 19.27 mln pasażerów, podczas gdy Heathrow 18,97 mln. Na trzecim miejscu znalazł się port lotniczy Schiphol pod Amsterdamem z 17,6 mln pasażerów jacy skorzystali z jego usług. Ustąpiło mu lotnisko we Frankfurcie nad Menem z którego skorzystało 16,6 mln podróżujących.

Spółka zarządzająca głównym brytyjskim lotniskiem odnotowała w okresie od stycznia do końca września przychód na poziomie 37 mln funtów. To aż o 72 proc. mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku kiedy przychody Heathrow sięgnęły 239 mln funtów.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

„Wielka Brytania pozostaje w tyle, ponieważ zbyt wolno wprowadziliśmy testy pasażerów. Europejscy przywódcy działali szybciej, a teraz ich gospodarki czerpią korzyści.” – skomentował szef lotniska John Holland-Kaye – „Paryż po raz pierwszy wyprzedził Heathrow jako największe lotnisko w Europie, a Frankfurt i Amsterdam szybko zyskują na popularności.”

Czytaj także: Rosja: Bojowy wóz piechoty staranował ogrodzenie lotniska [+VIDEO]

news.sky.com/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz