Dzięki nowym składom rosyjskich kolei od grudnia będzie można szybciej i wygodniej podróżować za wschodnią granicę.
Od grudnia tego roku wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągów w całej Europie na trasie Berlin – Poznań – Warszawa – Mińsk – Moskwa będą kursowały nowe składy wagonów Talgo 250 zakupione przez Koleje Rosyjskie (RŻD)u hiszpańskiego producenta.
Hiszpańskie przedsiębiorstwo znane jest z produkcji składów przystosowanych do jazdy po torach o różnym rozstawie osi (w Hiszpanii tor ma szerszy rozstaw od toru europejskiego i rosyjskiego). Wagony są dostosowane do ciągnięcia ich z prędkością do 200 km/h, wyposażone są w system wychylnego nadwozia (czego brak np. polskim składom Pendolino) oraz w system automatycznej zmiany rozstawu osi kół. Każdy skład zestawiony jest z 18 wagonów (krótszych niż standardowe), w których znajduje się 414 miejsc w pierwszej i drugiej klasie oraz w przedziałach sypialnych.
Pociągi zestawione z wagonów Talgo na terytorium Polski będą zatrzymywać się na dworcach w Poznaniu i Warszawie. Z uwagi na wysoką prędkość z jaką mogą poruszać się te składy, a także wyeliminowanie konieczności zmiany wózków jezdnych skróci się czas przejazdu do Moskwy przy jednoczesnym podniesieniu komfortu podróży.
Wagony wejdą do eksploatacji z rocznym opóźnieniem, bowiem nie udało się ich uruchomić w aktualnym rozkładzie jazdy.
Aktualnie trwają jazdy próbne.
kresy.pl/ rynek kolejowy
Przejechawszy wielokrotnie w wagonach sypialnych Talgo na linii Paryż -Madryt, potwierdzam, że doświadcza się w nich nadzwyczajengo komfortu jazdy.