W piątek władze niemieckiego koncernu poinformowały o rekordowej stracie. Jej główną przyczyną są koszty, które generuje skandal spalinowy.

W 2014 roku zysk Volkswagena wyniósł 11 mld euro. W 2015 roku koncern zanotował stratę wynoszącą 1,4 mld. euro. Obroty w minionym roku wyniosły 213,3 mld euro (5,4 proc więcej niż rok wcześniej). Skandal spalinowy zmusił Volkswagena do stworzenia specjalnego funduszu. Ma on pokryć spodziewane koszty, które wygeneruje afera.

Niemiecki koncern przyznał, że wyposażał samochody w system wykrywający, że auto jest poddawane testowi spalin i przełączający go na tryb „oszczędny”. Powodowało to ograniczanie emisji spalin i szkodliwych substancji do minimum. Z kolei podczas jazdy samochód wytwarzał ich znacznie więcej. Dopuszczalne normy były przekraczane nawet 40-krotnie.

bankier.pl / kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply