Stowarzyszenie branżowe chce, aby telemarketing został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego
Wniosek w tej sprawie został zgłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB do Ministerstwa Rozwoju.
Jak powiedziedział Marcin Sosnowski z stowarzyszenia: “Chcemy, żeby zawód pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego.”Jak dodał: “Czekamy, miejmy nadzieję na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Jeśli tak się stanie – a przedstawiliśmy za tym szereg argumentów – to przed rynkiem pojawi się szansa, żeby wzmocnić ten obszar i kształcić chętnych, którzy uzyskiwaliby tytuł technika.”
Według Sonsowskiego uczenie takiego zawodu przez 3-4 lata ma sens: “Wiedza, jak kompetentnie i sprawie obsługiwać klientów, jest dość szczegółowa.Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center. “
Na razie nie ma odpowiedzi z Ministerstwa Rozwoju. Wniosek czeka na merytoryczne konsultacje, a potem ostateczną decyzję ma podjąć MON.
kresy.pl / dziennik.pl
Polska zamiast iść drogą azjatyckich tygrysów (produkcja), to konkuruje z Indiami (call center). Tu zawsze będzie bieda.
Nie rozumiem takiego zachowawczego podejścia. Nie lepiej od razu zaproponować profil “niewolnik” – sklepy wielkopowierzchniowe, Amazon itp. będą zachwycone 🙂
To jest pomysł na miarę ściągania do Polski milionów ukraińców.