Stowarzyszenie branżowe chce, aby telemarketing został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego

Wniosek w tej sprawie został zgłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB do Ministerstwa Rozwoju.

Jak powiedziedział Marcin Sosnowski z stowarzyszenia: “Chcemy, żeby zawód pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego.”Jak dodał: “Czekamy, miejmy nadzieję na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Jeśli tak się stanie – a przedstawiliśmy za tym szereg argumentów – to przed rynkiem pojawi się szansa, żeby wzmocnić ten obszar i kształcić chętnych, którzy uzyskiwaliby tytuł technika.”

Według Sonsowskiego uczenie takiego zawodu przez 3-4 lata ma sens: “Wiedza, jak kompetentnie i sprawie obsługiwać klientów, jest dość szczegółowa.Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center. “

Na razie nie ma odpowiedzi z Ministerstwa Rozwoju. Wniosek czeka na merytoryczne konsultacje, a potem ostateczną decyzję ma podjąć MON.

kresy.pl / dziennik.pl

3 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply