W reakcji na brytyjską reklamę sieci Tesco, w której przedstawiono muzułmańską rodzinę szykującą się do Bożego Narodzenia, część osób zapowiada bojkot konsumencki.

Jak informuje na swoich stronach internetowych „Derby Telegraph”, z powodu bożonarodzeniowej reklamy Tesco, w której przedstawiono muzułmanów szykujących się do obchodów Świąt Narodzenia Pańskiego, część osób zapowiada bojkot.

– „Chrześcijańscy” użytkownicy Twittera oświadczają, że nie będą już robić zakupów w Tesco z powodu jego reklamy bożonarodzeniowej, w które występuje muzułmańska rodzina – czytamy na portalu.

Oburzeni internauci podkreślają, że muzułmanie nie obchodzą Bożego Narodzenia.

– Tesco, dlaczego pokazujecie w swojej reklamie muzułmanów świętujących Boże Narodzenie? To po prostu złe, wszyscy wiemy, że tego nie robią!! – pisze jeden z komentujących, określający się jako głęboko wierzący chrześcijanin. Inny zastanawiał się, czy sieć handlowa zdecydowałaby się na umieszczenie białej rodziny, chrześcijańskiej rodziny obchodzącej muzułmańskie święto. – Poprawność polityczna rujnuje ten kraj. Tesco traci moje pieniądze – dodaje. Pewną popularność zdobył też dołączany do twittów hasztag #willnotshopintesco.

Z drugiej strony, część internautów wyraża swój zachwyt z reklamy Tesco i tym, że pokazano muzułmanów świętujących Boże Narodzenie jako coś „normalnego”.

Jak informowaliśmy wcześniej, sieć handlowa Tesco przygotowała półminutowy spot reklamowy, w którym pokazano rodziny przygotowujące na różne sposoby tradycyjnego w Wielkiej Brytanii na Boże Narodzenie Indyka. Wśród nich znalazła się muzułmańska rodzina trzymająca świąteczne prezenty i przygotowująca się do obchodów Świąt Narodzenia Pańskiego.

ZOBACZ: W reklamie Tesco muzułmanie obchodzą Boże Narodzenie [+VIDEO]

Spot jest częścią serii pięciu krótkich filmów, które będą publikowane aż do Świąt Bożego Narodzenia. Brytyjska sieć handlowa podkreśla, że reklamy mają promować różnorodność.

Sieć handlowa odpiera zarzuty twierdząc, że każdy może włączyć się w świętowanie. Każdy jest mile widziany w Tesco w to Boże Narodzenie i jesteśmy dumni z tak wielu sposobów w jaki nasi klienci obchodzą świąteczny czas – tłumaczył rzecznik sieci handlowej.

Przypomnijmy, że w tym roku, z okazji Świąt Wielkiej Nocy, Tesco wystartowało w Wielkiej Brytanii z kampanią reklamową mającą promować piwa i cydry z etykietą sieci. Ogłoszenia reklamowe zostały wydrukowane w kilku gazetach i spowodowały duże kontrowersje wśród chrześcijańskim z powodu sloganu jakim sieć supermarketów chciała promować alkohol. Hasło kampanii brzmiało: Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better, co można przetłumaczyć jako Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy.

Nawiązania do Wielkiego Piątku wywołały oburzenie, ponieważ jest to dzień w którym chrześcijanie obchodzą pamiątkę ukrzyżowania Jezusa Chrystusa. Kierownictwo sieci wygłosiło publiczne przeprosiny skierowane do wszystkich chrześcijan. Obiecało również, całkowite wycofanie reklamy.

Derbytelegraph.co.uk / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz