Polskie firmy przewozowe obsługujące fabryki Volkswagena straciły swoje kontrakty. Koncern nakazał swoim spółkom by przestawiły się one na niemieckich przewoźników- nawet jeżeli ma to więcej kosztować.

Adam Jędrych z Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych podaje, że niemiecki koncern zmienił swoją politykę co do przewoźników.

Nasze firmy, które od lat obsługiwały polskie fabryki Volkswagena, straciły w styczniu kontrakty. Koncern po cichu polecił zakładom, by zlecenia szły do niemieckich przewoźników, nawet jeśli są drożsi– powiedział Jędrych „Rzeczpospolitej”

Twitter/KRESY.PL

12 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. cyna
    cyna :

    Przewoźnicy powinni zacząć blokować niemieckie ciężarówki i uniemożliwić im realizowanie tej polityki. Taka blokada na terytorium Polski i wymuszenie transportu tych towarów po Polsce wyłącznie przez przewoźników polskich mogłoby wyrównać straty właścicieli firm przewozowych.

  2. tagore
    tagore :

    Volkswagen nieźle się podłożył ,można ich dorwać w polskim sądzie. Inicjatorem muszą być polscy przewoźnicy. W okresie międzywojennym Niemcy próbowali prowadzić wojnę handlową z Polską,
    skończyło się to dla nich porażką.

    tagore

  3. agricola
    agricola :

    Mają wozić to Niemcy nawet jeśli by było drożej?
    Toż to uderzy po kieszeni polskich pracowników, Blokada tych TIRów jak najbardziej wskazana. W ramach promocji zapewnić im też “karty stałego klienta” u polskich wulkanizatorów. Niech se chłopaki dorobią.

  4. tagore
    tagore :

    Patrząc na to tak na spokojnie widzi się kompletny prymitywizm myślenia politycznego niemieckich elit politycznych. Rozdrażnienie niepokornością polskiego Rządu i podatkami ,przekłada się na bezsensowną agresywną politykę konfrontacji gospodarczej. Może to też być próba szantażu wobec Polski w związku z podatkiem od cen transakcyjnych. Z końcem marca minie termin składania korekty za pięć lat wstecz. Całkiem realne ,że kwota niezapłaconego podatku wisząca nad tą firmą przyprawia zarząd o atak paniki.

    tagore

    • jazmig
      jazmig :

      Pisałem i powtórzę: jeżeli polskie firmy nie mogą wozić towarów do Rosji, to każda firma, która do Rosji wysyła swoje towary, a nie tylko VW, zrezygnuje z usług polskich firm transportowych. VW zaczął, a teraz posypią się kolejne rezygnacje z polskich firm.

  5. krok
    krok :

    Tym kończy się wymachiwanie szabelką na ruskich przez opojów PO, a teraz przez bezrozumne PIS. Niedługo Polskie firmy transportowe zostaną wyprzedane i przejdą pod niemieckie bandery. Transport się ruszy, z tym, że już nie w polskich rękach.