Z powodu konserwacji i innych przyczyn, znacząca liczba (2/3) samolotów F/A-18 Hornet i Super Hornet, będących podstawą potencjału uderzeniowego amerykańskich lotniskowców, jest uziemniona.
Okazuje się, że ogólnie rzecz biorąc, ponad połowa samolotów amerykańskiej marynarki wojennej jest uziemniona z powodu braku pieniędzy na konieczne naprawy.
Dowódcy ostrzegają, że jeśli do końca roku nie znajdą się fundusze, 5 statków podwodnych trzeba będzie wycofać z czynnej służby.
Według serwisu defensenews, – Według danych US Navy, 53% samolotów bojowych marynarki nie może latać, tj. ok. 1700 samolotów bojowych, patrolowych, transportowych i helikopterów. Nie wszystko spowodowane jest problemami budżetowymi, w danym czasie około 1/4 do 1/3 samolotów jest uziemnionych z powodów konserwacji. Ale owe 53% stanowi dwukrotnie większy odstek w stosunku do historycznej normy.
Co więcej, obecnie nie ma również wystarczających funduszy na naprawę statków, a kolejka do naprawy stale się wydłuża.
ZOBACZ TAKŻE: Nowe plany rozwoju US Navy
Obecna administracja Donalda Trumpa planuje rozbudowę floty amerykańskiej marynarki wojennej do 350 statków.
Jednak na razie budżet jest napięty z powodu kilkuletnich cięć zarządzonych najpierw przed administrację Obamy, a następnie przez Kongres, jak również z powodu przewlekłej niezdolności prawodawców, aby zapewnić nieprzerwany strumień pieniędzy dla sił zbrojnych i rządu w ogóle. Budżety zostały zredukowane pomimo braku osłabienia popytu na usługi floty, a marynarka, w celu zachowania środków na stocznie, świadomie wybrała cięcia budżetowe w serwisowaniu i szkoleniu zamiast wyeliminować statki, których budowa trwa wiele lat, nawet przy dostępnych funduszach-pisze defensenews.
kresy.pl / defensenews.com
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!