Służba Bezpieczeństwa Ukrainy uderzyła w rosyjską agencję informacyjną

Ukraińscy śledczy twierdzą, że wpadli na trop siatki medialnej zaangażowanej w „hybrydową wojnę informacyjną” przeciw Ukrainie. Szefowi RIA Nowosti Ukraina postawiono zarzut zdrady państwowej.

Służba Bezpieczeństwa Ukrainy przeprowadziła we wtorek przeszukania w kijowskich biurach rosyjskiej agencji informacyjnej RIA Nowosti oraz kanału telewizyjnego RT a także w miejscach zamieszkania ich pracowników. Fakt przeszukań potwierdziła rzeczniczka prasowa SBU Ołena Hitłanska. Funkcjonariusze zatrzymali także dyrektora ukraińskiej filii RIA Nowosti Kyryła Wyszynskiego.



Hitłanska poinformowała także na Facebooku, że SBU wraz z ukraińską prokuraturą wpadła na trop „działalności siatki struktur medialnych kontrolowanych przez Rosyjską Federację”. Ukraińscy śledczy mieli zdobyć dowody na wykorzystywanie tych struktur przez Rosję w „hybrydowej informacyjnej wojnie przeciw Ukrainie”.

Później SBU poinformowała, że Wyszynskiemu, który jest obywatelem Ukrainy, postawiono zarzuty zdrady państwowej. Funkcjonariusze SBU mieli ustalić, że wiosną 2014 roku Wyszynski wyjechał na Krym z zadaniem otrzymanym od rosyjskiej grupy medialnej „Rosja dzisiaj” brania udziału w „propagandowych akcjach mających na celu popieranie aneksji i włączenia półwyspu do Rosji”. Za swoje zasługi Wyszynski miał m.in. otrzymać potajemnie od Władimira Putina medal „Za zasługi dla Ojczyzny”. SBU opublikowała zdjęcia medali i dyplomów, które Wyszynski miał dostać od Rosjan.

SBU pokazała także schemat ukrytego finansowania ukraińskich przedsiębiorstw Wyszynskiego przez „Rosję dzisiaj”.

Uderzenie w ukraińską filię RIA Nowosti zostało nazwane przez Kreml „skandalicznym”. Rzecznik Władimira Putina Dmitrij Pieskow powiedział, że jeśli okaże się, że działania ukraińskich służb są „w jakiś sposób związane z profesjonalną działalnością tych mediów, będzie to oburzające i skandaliczne”.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Ukraińscy deputowani oburzeni pomnikiem ofiar rzezi wołyńskiej. „To element wojny hybrydowej”

Kresy.pl / AFP / Ukrainska Prawda / ssu.gov.ua / RIA Nowosti [layerslider id=”34″]

Reklama

Tagi: ,

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ograniczenie dostępu do naszych treści?

Ponieważ nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Zawsze ktoś za nie płaci. Jeśli Czytelnicy nie wezmą na swoje barki finansowej odpowiedzialności za istnienie niezależnych, oddolnych inicjatyw dziennikarskich, takich jak Kresy.pl, wówczas na rynku pozostaną wyłącznie niskiej jakości tabloidy oraz media finasowane przez wielkie korporacje, partie polityczne i różnego rodzaju lobbies.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl to 20000 zł. 7-osobowa redakcja pracuje w pełnym wymiarze i praca ta jest naszym podstawowym, najczęściej jedynym, źródłem dochodu. Kresy.pl nie powstają po godzinach, tworzone przez amatorów. Portal jest tworzony przez wykwalifikowanych dziennikarzy oraz specjalistów z zakresu polityki międzynarodowej, którzy codziennie starają się dotrzeć do informacji istotnych z punktu widzenia interesu naszej politycznej wspólnoty.

Jeśli cenisz naszą pracę, jeśli z niej korzystasz i uważasz, że zamknięcie portalu Kresy.pl byłoby stratą, prosimy dołącz do grona osób, które współtworzą finansowe podstawy funkcjonowania naszego serwisu.




[layerslider id="44"]
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz