Orlen reaktywuje markę CPN?

Portale ekonomiczne obiegły doniesienia, że PKN Orlen reaktywuje markę CPN. Sama spółka twierdzi, że prowadzi analizy w tej sprawie.

Według doniesień agencji ISBNews spółka PKN Orlen zamierza reaktywować markę CPN. Na początek pod historycznym logo ma działać jedna stacja benzynowa na warszawskiej Pradze.



Powodem decyzji Orlenu mają być pojawiające się próby przejęcia praw do marki CPN. Orlen, który do końca XX wieku nosił nazwę CPN, postanowił chronić część swojej historii przed przejęciem i zadecydował o zmianie logo jednej ze swoich stacji benzynowych. – twierdzi ISBNews.

Jednak w odpowiedzi na doniesienia agencji PKN Orlen ogłosił na Twitterze, że żadne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

Jesteśmy właścicielem znaku CPN i analizujemy czy odtworzenie pojedynczych historycznych stacji ma uzasadnienie marketingowe i biznesowe – oświadczył Orlen.

Początki marki CPN sięgają lata 1944 roku, kiedy powołano Polski Monopol Naftowy mający za zadanie zabezpieczenie istniejącej po działaniach wojennych i okupacji infrastruktury naftowej oraz rozpoczęcie działalności dystrybucyjnej. Kilka miesięcy później zmieniono jego nazwę na Państwowe Biuro Sprzedaży Produktów Naftowych. Swoją najbardziej znaną nazwę firma zyskała w grudniu 1945 roku, kiedy minister przemysłu utworzył państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych. W późniejszych dziesięcioleciach zakład kilkakrotnie zmieniał nazwę, jednak zawsze pojawiał się w niej skrót CPN. Powszechnie znane w czasach PRL logo CPN-u opracowano w latach 60. W maju 1998 roku rząd podjął decyzję o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A. W 1999 roku formalnie utworzono Polski Koncern Naftowy S.A. a w 2000 roku zadecydowano o przyjęciu przez niego nazwy handlowej ORLEN i istniejącego do dzisiaj logo przedstawiającego stylizowaną głowę orła.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Orlen porozumiał się z Litwą ws. wysokości taryf przewozowych

Kresy.pl / businessinsider.com.pl / orlen.pl

Reklama

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ograniczenie dostępu do naszych treści?

Ponieważ nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Zawsze ktoś za nie płaci. Jeśli Czytelnicy nie wezmą na swoje barki finansowej odpowiedzialności za istnienie niezależnych, oddolnych inicjatyw dziennikarskich, takich jak Kresy.pl, wówczas na rynku pozostaną wyłącznie niskiej jakości tabloidy oraz media finasowane przez wielkie korporacje, partie polityczne i różnego rodzaju lobbies.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl to 20000 zł. 7-osobowa redakcja pracuje w pełnym wymiarze i praca ta jest naszym podstawowym, najczęściej jedynym, źródłem dochodu. Kresy.pl nie powstają po godzinach, tworzone przez amatorów. Portal jest tworzony przez wykwalifikowanych dziennikarzy oraz specjalistów z zakresu polityki międzynarodowej, którzy codziennie starają się dotrzeć do informacji istotnych z punktu widzenia interesu naszej politycznej wspólnoty.

Jeśli cenisz naszą pracę, jeśli z niej korzystasz i uważasz, że zamknięcie portalu Kresy.pl byłoby stratą, prosimy dołącz do grona osób, które współtworzą finansowe podstawy funkcjonowania naszego serwisu.




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz