PESA połączy się z zakładami Cegielskiego?

Połączenie bydgoskiej PESY z poznańskim zakładami Hipolita Cegielskiego może być początkiem polskiego giganta kolejowego.

Nowa spółka mogłaby stać się czołowym światowym graczem w branży kolejowej. “Połączenie firm z Bydgoszczy, Mińska Mazowieckiego (ZNTK to spółka zależna PESY) i Poznania byłoby dopiero pierwszym krokiem. W drugiej kolejności doszłoby do zjednoczenia sił z inwestorem branżowym, nieoficjalnie mówi się o firmie z Hiszpanii – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Polsko-hiszpańskie konsorcjum byłoby odpowiedzią na zdecydowane ruchy konkurencji: od kilku tygodni wiadomo, że swoje siły połączą dwaj bardzo ważni gracze: Alstom i Siemens. Dość niespodziewanie kryzys, który obecnie przechodzi bydgoska spółka, bardzo szybko może zostać zażegnany i dać początek do rozpoczęcia działania na dotychczas niemożliwą do osiągnięcia skalę” – informuje portal metropoliabydgoska.

Droga do powstania europejskiego potentata jest jeszcze daleka. Portal informuje, że niezbędne jest znalezienie finansowania obecnych zobowiązań PESY. “Konsorcjum banków PKO BP (lider) oraz Pekao, Banku Gospodarstwa Krajowego, Raiffeisena, BZ WBK i mBanku ma pożyczyć firmie z ul. Zygmunta Augusta około 200 mln zł. Co równie ważne, na udzielenie spółce gwarancji kontraktowych zgodził się PZU, choć wcześniej dwukrotnie odmawiał. Zastrzyk gotówki nie rozwiąże jednak wszystkich problemów PESY: konieczne będzie dalsze poszukiwanie inwestorów. Rozmowy prowadzone są m.in. z Hiszpanami, a także funduszami z Chin” – podaje metropoliabydgoska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pesa otworzy fabrykę w Kijowie? 

Kresy.pl / Metropolia Bydgoska

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. jazmig
    jazmig :

    Utoną obie firmy. Jeżeli Pesa nie potrafi produkować pociągów jakie chcą klienci po cenie akceptowalnej dla klientów, to powinna zostać zlikwidowana, albo zmienić profil produkcji, a nie topić Cegielskiego.

    • Pol_AK
      Pol_AK :

      @jazmig Oni chyba wzięli za dużo zleceń, opóźnienia, kary i produkcja staje się nierentowna. Zlecenia stały się obciążeniem a nie darem niebios… Połączenie Pesy i Cegielskiego no dobrze, ale sprzedaż Hiszpanom? To się zamiast 1 firmy pozbędziemy 2?