Międzynarodowy zespół dziennikarzy śledczych wywnioskował, że odpowiedzialność za zestrzelenie w lipcu 2014 roku malezyjskiego samolotu pasażerskiego z 298 osobami na pokładzie spoczywa na Rosji. O wynikach ich badań poinformował niemiecki “Spiegel”.

Dziennikarze niemieckiego “Spiegla” i holenderskiego “Algemeen Dagblad”, wspomagani przez międzynarodowe fora śledcze Correctiv i Bellingcat, zrekonstruowali na podstawie informacji dostępnych w internecie oraz rozmów z naocznymi świadkami trasę przemarszu rosyjskiej 53. Brygady Przeciwlotniczej.

Wg informacji, któymi dysponowali dziennikarze, dysponująca rakietami przeciwlotniczymi brygada opuściła 23 czerwca miejsce zakwaterowania w Kursku. Jedna z ruchomych platform rakietowych obsługiwanych przez jednostkę miała się znajdować w w miejscu, skąd wystrzelono rakietę – pisze “Spiegel”.

Rakieta miała zostać wystrzelona z miejscowości Sniżne, aby chronić separatystów przed nalotami ukraińskiego wojska. Autorzy raportu przytaczają relacje świadków, którzy słyszeli charakterystyczny dźwięk towarzyszący wystrzelonej rakiecie bądź widzieli moment odpalenia pocisku.

Wyrzutnia rakiet miała zostać następnie wycofana do Rosji, brakowało w niej jednej rakiety. Autorzy raportu wykluczają, że Boeinga zestrzelił ukraiński myśliwiec – w tym wypadku uszkodzenia samolotu wyglądałyby wg nich inaczej.

TVN24.pl / Kresy.pl

12 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. votum_separatum
    votum_separatum :

    Dziennikarze przy pomocy forów śledczych ustalili też, że system ten jest tak skomplikowany iż powstańcy nie byli w stanie go użyć mimo, że posiadali dwie wyrzutnie i dlatego BUKa obsługiwali rosyjscy oficerowie 🙂 I właśnie ci wyszkoleni rosyjscy oficerowie pomylili Su-25 (SPO ~5m2/H oper. 2-3000 m/V~500 km/h) lub An-26 (SPO ~30m2/H (do korygowania ognia artylerii) ~6000 m/V 400 km/h) z B777 z SPO 60-80m2/ H ~10000 m/ ~900 km/h!!! W dodatku dokładnie w tym czasie nad rejonem incydentu przelatywał amerykański satelita szpiegowski. Dla laików oraz idiotów pokazano film pokazujący miesce startu rakiety 9K37M1 osnute dymem. Przy czym mało kto wie, że silnik 9М38 zostawia smugę skondensowanych spalin ciągnącą się od miejsca startu do detonacji utrzymującą się przez około 10 min…Poza tym cały teren Donbasu znajduje się w zasięgu parasola rakietowego OP FR bez wchodzenia na jego teren. Dla potwierdzenia bajeczki pokazywano również film z trafienia An-26 z palącym się silnikiem i komentarzem, że został trafiony powyżej 4000 m poza zasięgiem PZRK Strzała/Igła na dowód że używano BUKów. Otórz gdyby An-26 został trafiony 9М38 to zniszczeniu uległby cały samolot od przedniej półsfery (naprowadzanie radiolokacyjne i bardzo duża głowica bojowa – 70kg), a nie silnik trafiony rakietą naprowadzaną na podczerwień. Ukraińcy i “analitycy” pomijali fakt posiadania przez powstańców systemów Strzała 10M Ten samolot zestrzelili Ukraińcy z załogą opłaconą sowicie przez Kołomojskiego z wykorzystaniem baterii wspieranej przez 9С18М1 Купол, celowo i świadomie przy współpracy Amerykanów odpowiedzialnych za zmiany w trasie lotu MH17.
    A oto dla ciekawskich, rzekomo z rosyjskich dostaw wyrzutnia zdobyta przez banderowców w czasie “Спецоперацiя Краматорск 18.05.2014″…
    https://www.youtube.com/watch?v=10ww86PTYnE

  2. ka9q
    ka9q :

    Votum_Separataum masz nie całkiem ścisłe informacje otóż: 9М38 na początku miały tą wadę że ujawniały miejsce operatora smugą dymu, a później już nie, widać to min. na filmie obrazującym zestrzelenie ukraińskiego Ił-a 78. Powód jest b. prosty, zdradzałoby to pozycję operatora. Jeśli chodzi o AN-26 to wiadomo że jeden silnik był z całą pewnością uszkodzony a co do reszty NIE wiesz więc nie pisz, że _tylko_ jeden silnik był trafiony. Kolejna rzecz to przypominam że nawet An-26 ma pasywne systemy walki co znaczy że system naprowadzania rakiety mógł być zmylony choć jak widać nie dość dobrze. Na koniec co do taktyki użycia MANPADS to widać również z filmu o strąceniu Ił-78 że strzela się dwoma pociskami tak aby zneutralizować system pasywnej obrony. Twoja wypowiedź pomija ważne elementy. A tak już zupełnie na koniec to powołujesz się na oficjalne dane o zasięgu i możliwościach MANPADS-ów a prawdziwych danych broni, nikt nigdy nie podaje do publicznej wiadomości więc nie należy przypuszczać że 4km to jest wszystko na co może sięgnąć taki zestaw, równie dobrze może być to 2km jak 6km

    • votum_separatum
      votum_separatum :

      Bardzo chętnie obejrzę film przedstawiający zestrzelenie ukraińskiego Iła-78 bo tego typu akurat na wyposażeniu Ukraińcy nie mają 😀 Jeśli więc chodzi o zestrzelenie innego typu Iła to miało to miejsce w nocy więc bardzo jestem ciekaw jak mogłeś zaobserwować brak dymu. Sprawa bezdymnych rakiet przeciwlotniczych to dyrdymały i nie będę tego komentował. An-26 został trafiony za dnia i zostało to uwiecznione przez okolicznych mieszkańców na filmie. Rakieta trafiła w źródło ciepła. Trafienie An-26 9M38 z głowicą 70 kg powoduje całkowite zniszczenie konstrukcji samolotu – nie ma mowy o locie na jednym silniku. Pasywne systemy, a raczej system (wiesz o czym piszesz?) w przypadku tej rakiety nie zadziałają. Poza tym ustal czym zestrzelono tego Iła, bo na początku wypowiedzi piszesz o strąceniu bezdymnym 9M38 a później o PZRK. Zresztą nie powołuje się na dane o zasięgu bo ich nie podaję. Poza tym może ty nie znasz faktycznych parametrów, ja nie mam takiego problemu (no może nie widziałem jeszcze instrukcji od 9K333 :-)) Na koniec muszę wspomnieć, że usilnie w swojej historyjce pomijacie obecność u powstańców systemów 9K35, co całkowicie rozmywa bajeczki o BUKach niszczących Any-26/30 powyżej 3500 m.
      BUK M2 “bez dymu”
      https://www.youtube.com/watch?v=DDXScnEKaP0

      • ka9q
        ka9q :

        Chodziło mi o Ił-a 76, pomyłka.
        Nie pisałem o bezdymnych rakietach do zestawu BUK te rakiety dymią i to zdrowo, pisałem o zestawach naręcznych MANPADS.
        Inna sprawa, to skąd posiadasz dane na temat obecności satelity i takiej fuszerki w rozpoznaniu, podaj źródło. Co co sygnatury radiowej to zaiste zadziwiające jak dokładne informacje masz, a które zazwyczaj są tajne, jest to mało wiarygodne, zważywszy na wiele czynników. Systemy pasywne (liczba mnoga) to wiem co piszę i pozostawiam szanownej domyślności dlaczego jest to liczba mnoga a nie pojedyncza. Co do samolotów to jest oczywiste że wykonuje się próby lotu na jednym silniku i samolot musi zachować się stabilnie, więc można. Na koniec An-26 nie jest konstrukcją cywilną ma inna budowę nie jest tak wrażliwy jak samolot cywilny, przy projektowaniu którego nie bierze się pod uwagę czynników pola walki.

        • votum_separatum
          votum_separatum :

          ka9q:13.01.2015 08:57 Klego, no właśnie pisałeś o bezdymnych BUKach, przeczytaj jeszcze raz swój wpis. Obecność satelity stwierdzam na podstawie źródeł dokładnie o takiej samej wadze jakimi posługiwali się dziennikarze stawiający zasłonę dymną wokół reżimu Poroszenki. Bardzo mnie ująłeś tym jak na każdy fakt sprawiający wam problem zasłaniacie się tajemnicą, zwłaszcza o SPO konstrukcji cywilnej 😉 Bardzo ciekawie manipulujesz. Z jednej strony “rosyjski” 9M38 całkowicie zdemolował B777, a z drugiej tylko uszkodził jeden silnik w An-26… Zresztą An-26 jest konstrukcją opartą na cywilnym An-24 i opancerzenia nie posiada. Otóż 70 kg głowica rakiet 9M38 całkowicie niszczy cel klasy An-26, więc lot na jednym silniku jest niemożliwy. Filmy przedstawiane na dowód działań BUK w Donbasie to Ukraińskie oszustwo. Samoloty te były trafiane na pułapie poniżej 5000 m przez PZRK i 9K35. Co do systemów…na An-26 można zastosować jeden pasywny przeciwradilokacyjny (nieskuteczny przeciw BUK) i jeden pasywny przeciwko rakietom naprowadzanym na źródło ciepła. Jednych ani drugich Ukraińcy raczej nie użyli.

    • jazmig
      jazmig :

      ka9q nie kłam, w youtube jest film na którym widać zestrzelenie AN26 widać wyraźnie, że pali się jeden silnik tego samolotu. Co do zestrzelenia MH17 to wiadomo od dawna, że zrobili to Ukraińcy z samolotu myśliwskiego lub szturmowego.