Unieważniony został czwarty przetarg na audyt Centralnego Portu Komunikacyjnego. Oznacza to kolejne opóźnienie inwestycji.
Maciej Wilk, ekspert ds. lotnictwa, dyrektor operacyjny kanadyjskich linii lotniczych Flair Airlines, wcześniej związany z PLL LOT, przekazał w sobotę w mediach społecznościowych, że kolejny przetarg na audyt CPK został unieważniony z powodu braku chętnych.
„ALE JAJA. 4-ty przetarg na audyt #CPK TANGO DOWN, tym razem z uwagi na brak chętnych. Terminy rozstrzygnięcia kolejnych przetargów OPÓŹNIONE z 2.04 na koniec miesiąca. Audyt wewnętrzny wspomagają zewnętrzni, nieujawieni przez @LasekMaciej 'eksperci’. Transparentność” – napisał na platformie X.
ALE JAJA🥚🥚
4-ty przetarg na audyt #CPK TANGO DOWN, tym razem z uwagi na brak chętnych🤷♂️
Terminy rozstrzygnięcia kolejnych przetargów OPÓŹNIONE z 2.04 na koniec miesiąca
Audyt wewnętrzny wspomagają zewnętrzni, nieujawieni przez @LasekMaciej „eksperci”. Transparentność 👌👌👌 pic.twitter.com/uAasqnQHWM
— Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) March 30, 2024
Przypomnijmy, że to już kolejny unieważniony przetarg na audyt zewnętrzny w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Podobna sytuacja miała miejsce pod koniec lutego, gdy co prawda wybrano już konsorcjum, które miało przeprowadzić audyt, lecz komentatorzy zarzucali wybranym firmom brak odpowiednich możliwości i kompetencji. Ostatecznie zdecydowano wówczas o unieważnieniu postępowania, a według relacji medialnych decyzja miała „przyjść z góry”.
Przedstawiciele obecnej większości parlamentarnej deklarowali podczas kampanii wyborczej, że zatrzymają projekt, nazywając go “megalomańskim” i “przeskalowanym”, a także zasłaniając się interesem lotnisk regionalnych.
Obecnie powtarzają, że najpierw trzeba poczekać na wyniki audytu w spółce. W sieci powstała społeczna petycja skierowana do najwyższych władz państwowych z prośbą o kontynuację projektu. Kilkadziesiąt tysięcy osób złożyło pod nią podpis.
Dodajmy, że Austriacy chcą, aby lotnisko Schwechat w Wiedniu było największym centrum przesiadkowym w tej części Europy. Inwestycja zakończy się w 2027 roku, czyli wówczas, gdy według najambitniejszych planów miał ruszyć CPK. Wiedeń “wykorzystuje czas dyskusji nad programem inwestycyjnym w CPK i po prostu buduje swoje” – podkreślała Rzeczpospolita.
Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!