We wtorek Komisja Europejska wszczęła dwa postępowania antymonopolowe przeciwko amerykańskiemu koncernowi Apple. W przypadku stwierdzenia naruszeń przepisów UE, mogą zostać nałożone kary – czytamy na stronie Komisji.
Komisja Europejska (KE) poinformowała we wtorek o wszczęciu dwóch postępowań antymonopolowych przeciwko koncernowi Apple. W razie stwierdzenia naruszenia przepisów Unii, na przedsiębiorstwo mogą zostać nałożone kary.
Wszczęte przez Komisję Europejską postępowanie antymonopolowe ma wykazać, czy reguły Apple związane z dystrybucją aplikacji przy pomocy App Store naruszają unijne reguły konkurencji. Sprawa dotyczy w szczególności obowiązkowego korzystania z zastrzeżonego przez Apple systemu zakupów, a także ograniczeń w zakresie możliwości informowania przez twórców aplikacji użytkowników iPhone’a i iPada o alternatywnych tańszych ofertach.
Dochodzenie zostało wszczęte w następstwie skarg, które złożyli oddzielnie: Spotify, a także dystrybutor e-booków oraz audiobooków, dotyczących wpływu zasad App Store na konkurencję na rynku przesyłania strumieniowego muzyki, e-książek i audiobooków.
Drugie postępowanie antymonopolowe, które wszczęła KE, jest prowadzone w celu ustalenia czy aplikacja Apple Pay narusza reguły konkurencji obowiązujące w Unii Europejskiej. Postępowanie dotyczy m.in. sposobów integracji Apple Pay z aplikacjami handlowymi oraz stronami internetowymi na iPhone’ach i iPadach. Ma również związek z wprowadzanymi przez Apple ograniczeniami w zakresie dostępu do funkcji komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) na iPhone’ach w celu płatności w sklepach.
Apple Play jest zastrzeżoną przez Apple technologią mobilnych płatności na iPhony i iPady, która jest wykorzystywana do płatności w e-sklepach i aplikacjach, oraz w punktach handlowych.
Wiceprzewodnicząca wykonawcza Komisji Europejskiej Margrethe Vestager podkreśliła, że usługi płatnicze Apple zyskują w ostatnim czasie dużą popularność, której wzrost spowodowany był także pandemią koronawirusa, skutkującą większą ilością transakcji mobilnych. Zwróciła uwagę, że korzystanie z nich musi przebiegać na konkurencyjnych zasadach.
“Ważne jest, aby działania Apple nie odmawiały konsumentom korzyści płynących z nowych technologii płatności, w tym lepszego wyboru, jakości, innowacji i konkurencyjnych cen. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się praktykom Apple dotyczącym Apple Pay i ich wpływowi na konkurencję” – dodała.
Zobacz także: Rząd USA chce pozwać Google za monopolizację rynku reklam internetowych
ec.europa.eu / biznes.gazetaprawna.pl / kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!