Wraz z ogólnym wzrostem produkcji rolno-spożywczej w ubiegłym roku bardzo znacząco wzrosła sprzedaż rosyjskiego mięsa za granicę.

W 2020 r. eksport mięsa z Rosji przekroczył 500 tys. ton, podała w czwartek agencja informacyjna Interfax. Jak podliczyło centrum Agroeksport przy rosyjskim Ministerstwie Gospodarki Rolnej oznacza to wzrost ilości sprzedanego mięsa o 55 proc. w porównaniu do roku 2019.

Przekaż swój 1% na Kresy.pl

Fundacja Kompania Kresowa KRS 0000350493
Przeakż 1% podatku

Jeśli wziąć pod uwagę wartość sprzedanego do innych państw mięsa to w 2020 r. sięgnęła ona 860 mln dol. Była więc o 54 proc. wyższa niż rok wcześniej. W ten sposób eksport produktów mięsnych odnotował w ciągu roku największy wzrost wśród wszystkich produktów rolno-spożywczych.

Eksport mięsa drobiowego wzrósł w zeszłym roku o 41 proc. pod względem ilości – do 285 tys. ton i o 32 proc. pod względem wartości sprzedaży – do 419 mln dol. czyli o 32 prac. Z tego 355 mln dol. zarobili na samej sprzedaży mięsa kur.

Jeszcze większy wzrost – aż o 90 proc. odnotowano w eksporcie wieprzowiny, do poziomu 187 tys. ton. Wartość tego wywozu wzrosła dwukrotnie – do 324 mln dol. Najbardziej wzrosła jednak sprzedaż wołowiny: ilościowo o 190 proc. do 16 tys. ton, a pod względem wartości sprzedaży o 230 proc. do 85 mln dol.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Głównym rynkiem eksportowym dla rosyjskich produktów mięsnych były Chiny. Przypadało na nie 37 proc. eksportu. Na drugim miejscu znalazł się Wietnam z udziałem 16 proc. w wartości rosyjskiego eksportu mięsa. Trzecim jego odbiorcą była Ukraina z udziałem 13 proc. w wartości rosyjskiego eksportu.

Czytaj także: Zbożowy urodzaj w Rosji

interfax.ru/kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł

Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz