W tym roku Solaris sprzeda do Belgii 97 autobusów hybrydowych. Kolejne 111 pojazdów zostanie zakupionych w przyszłym roku. Całkowita wartość umowy ramowej wynosi blisko 105 mln euro. To wielki sukces polskiego producenta na hermetycznym rynku belgijskim.

Autobusy hybrydowe Solaris Urbino 12 zamawia największa spółka transportu publicznego we francuskojęzycznej części Belgii, Société Régionale Wallonne du Transport (SRWT). Media podkreślają, że jest to największy dotychczasowy sukces polskiego producenta na rynku belgijskim.



W ramach umowy ramowej na dostawę łącznie 208 pojazdów, w tym roku do Belgii trafi 97 pojazdów, z czego 10 już we wrześniu tego roku. Z kolei 111 pozostałych autobusów zostanie zakupionych w pierwszym kwartale przyszłego roku. Do Belgii trafia w latach 2018-2019. Całkowita wartość umowy to niemal 105 mln euro. Kontrakt obejmuje dostawę, a także 8-letnie serwisowanie pojazdów i 16-letnie serwisowanie magazynów.

Zakupione przez SRWT Solarisy to pojazdy hybrydowe, które będą wyposażone w jednostkę firmy BAE Systems. Są one w stanie pokonywać część trasy w trybie całkowicie bezemisyjnym.

Zbigniew Palenica z zarządu Solarisa podkreśla, że jest to niezwykle ważne zamówienie na hermetycznym rynku belgijskim, który jest zdominowany przez rodzimych producentów.

Firma Solaris jest europejskim liderem w zakresie e-mobilności w transporcie publicznym. Pierwszy seryjnie produkowany autobus hybrydowy w Europie zaprezentowała w roku 2006. Od roku 2011 w swojej ofercie posiada także autobusy bateryjne. Dotąd Solaris dostarczył do klientów ponad 1500 pojazdów z napędem elektrycznym, które jeżdżą m.in. w Niemczech, Szwajcarii i Polsce.

Czytaj więcej:

Solaris europejską potęgą trolejbusową

Wielki kontrakt Solarisa w Norwegii: dostarczy niemal 100 autobusów

Wielki kontrakt Solarisa – polskie autobusy podbijają Włochy

Transport-publiczny.pl / Kresy.pl

Reklama

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ograniczenie dostępu do naszych treści?

Ponieważ nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Zawsze ktoś za nie płaci. Jeśli Czytelnicy nie wezmą na swoje barki finansowej odpowiedzialności za istnienie niezależnych, oddolnych inicjatyw dziennikarskich, takich jak Kresy.pl, wówczas na rynku pozostaną wyłącznie niskiej jakości tabloidy oraz media finasowane przez wielkie korporacje, partie polityczne i różnego rodzaju lobbies.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl to 20000 zł. 7-osobowa redakcja pracuje w pełnym wymiarze i praca ta jest naszym podstawowym, najczęściej jedynym, źródłem dochodu. Kresy.pl nie powstają po godzinach, tworzone przez amatorów. Portal jest tworzony przez wykwalifikowanych dziennikarzy oraz specjalistów z zakresu polityki międzynarodowej, którzy codziennie starają się dotrzeć do informacji istotnych z punktu widzenia interesu naszej politycznej wspólnoty.

Jeśli cenisz naszą pracę, jeśli z niej korzystasz i uważasz, że zamknięcie portalu Kresy.pl byłoby stratą, prosimy dołącz do grona osób, które współtworzą finansowe podstawy funkcjonowania naszego serwisu.

a

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz