Włoski urząd antymonopolowy nałożył na Apple karę w wysokości 10 mln euro. Powodem są nieuczciwe praktyki reklamowe, m.in. mylne sugerowanie klientom, że niektóre produkowane przez koncern modele iPhonów są całkowicie wodoodporne.

Włoski urząd monopolowy zarzucił koncernowi, że błędnie reklamował część modeli iPhonów jako wodoodporne. Informacje o tym, że telefony są wodoszczelne jedynie w określonych sytuacjach, miały być celowo pomijane – podał w poniedziałek “Business Insider”. Na koncern została nałożona kara w wysokości 10 mln euro.

Dodatkowo mylący mógł być fakt, iż koncern zastrzegał jednocześnie, że gwarancji nie podlegają aparaty zalane przez wodę lub inne płyny. Byli oni pozbawieni wsparcia ze strony producenta w sytuacji, w której iPhone został uszkodzony właśnie w taki sposób.

Zdaniem włoskiego organu antymonopolowego praktyki koncernu były “agresywne i mylące”.

Na Apple została nałożona kara finansowa w wysokości 10 mln euro (12 mln dolarów).

Koncern na razie nie skomentował sprawy.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

We wrześniu bieżącego roku włoski urząd antymonopolowy poinformował o rozpoczęciu dochodzenia w związku ze sprawą usług przetwarzania w chmurze amerykańskich gigantów: Google, Apple i Dropbox.

“Postępowanie ma związek z rzekomymi niewłaściwymi praktykami handlowymi i ewentualnym włączeniem nieuczciwych klauzul do warunków umowy” – pisał organ w komunikacie.

W lutym br. francuski urząd ochrony konsumentów nałożył na Apple karę w wysokości 25 mln euro za umyślne spowalnianie starszych wersji swoich smartfonów. Urzędnicy we Francji uznali, że firma dopuściła się nieuczciwych praktyk.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Przypomnijmy, że w sierpniu Komisja Europejska wszczęła dwa postępowania antymonopolowe przeciwko Apple. W przypadku stwierdzenia naruszeń przepisów UE, mogą zostać nałożone kary.

Na początku lipca dyrektorzy Amazona, Apple, Facebooka i Google (Jeff Bezos, Tim Cook, Mark Zuckerberg i Sundar Pichai) zeznawali na przesłuchaniu podkomisji ds. konkurencji w amerykańskim Kongresie. Szefowie koncernów tłumaczyli się m.in. ze swoich praktyk rynkowych, które mogą naruszać zasady zdrowej konkurencji oraz prywatność użytkowników.

Zobacz także: Rząd USA chce pozwać Google za monopolizację rynku reklam internetowych

businessinsider.com / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply