Ruszyły konsultacje programu “Mój elektryk 2.0”. Chodzi o dopłaty do zakupu, leasingu i wynajmu aut elektrycznych. Budżet programu to ponad 1,6 mld zł, a maksymalna kwota dopłaty wyniesie do 40 tys. zł.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił w poniedziałek do konsultacji projekt programu dopłat do zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego aut elektrycznych. Chodzi o program “Mój elektryk 2.0”.
Konsultacje projektu programu trwają od 18.11.2024 r. do 29.11.2024 r.
“Celem projektowanego programu jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Wsparcie zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1 będzie finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Na nowy instrument wsparcia, w kamieniu milowym dla działania E4Ga, przyznano kwotę 373 750 000 euro (ponad 1,6 mld zł)” – podano w komunikacie NFOŚiGW.
Zobacz: Spadek popytu na auta elektryczne. Producenci wzywają UE do podjęcia “pilnych działań”
Przeczytaj: Komisja Europejska zatwierdziła cła na chińskie auta elektryczne na okres 5 lat
Jak wskazano, zapisy zrewidowanego KPO przewidują, że w ramach inwestycji E1.1-4 możliwe jest oferowanie wsparcia do 40 tys. zł na pojazd kategorii M1. W kwocie tej przewidziano bonus za trwałe zezłomowanie starego pojazdu spalinowego oraz bonus w przypadku niskich dochodów.
“Dofinansowanie w ramach KPO opiera się więc na innych bonusach oraz jest istotnie wyższe od obecnie oferowanego w programie ‘Mój elektryk’. Obecnie dotacja na poziomie podstawowym wynosi 18,75 tys. zł i 27 tys. zł dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny lub przy deklaracji zwiększonego przebiegu” – czytamy.
Zobacz: Rząd chce przeznaczyć 1,6 mld zł na dopłaty do używanych aut elektrycznych
gov.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!