PKN Orlen ogłosił plan promocji swojej marki na rynkach w Niemczech, Czechach i na Słowacji. „Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki” – podkreśla prezes Orlenu, Daniel Obajtek.
Orlen zapowiedział, że do 2023 roku jego logotyp pojawi się na wszystkich zagranicznych stacjach koncernu. Obecnie, 584 stacji Orlenu w Niemczech działa pod logo „Star”, a w Czechach i na Słowacji jako „Benzina”. Po zmiana, obok tych logotypów pojawią się również logotypy Orlenu.
Czytaj także: Orlen wchodzi na Słowację
O planach koncernu poinformował we wtorek podczas Kongresu 590 jego szef, Daniel Obajtek, cytowany przez portal Money.pl:
– Podjęliśmy bardzo ważną i odważną decyzję. Od tego roku zaczynamy cobranding – poza granicami kraju pojawią się obie nazwy i własna marki i Orlen. W ciągu 3 lat proces będzie zakończony. Mamy prawo do dumy. Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki.
Jak tłumaczyła w rozmowie z Money.pl Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, eksperci oceniają rebranding stacji z CPN na Orlen jako bardzo udany. – Chcielibyśmy z tą dobrą zmianą pojawić się też na międzynarodowych rynkach – powiedziała. Dodała też, że logo Orlenu jeszcze w październiku zacznie pojawiać się na dystrybutorach, pylonach i wyświetlaczach multimedialnych na stacjach Benzina i Star. Z kolei w komunikacji sponsorskiej i spotach telewizyjnych pojawi się informacja o tym, że marki należą do grupy Orlen. Według Klareckiej, cały proces ma być finansowy ze wzrostu przychodów ze sprzedaży na rynkach czeskim i niemieckim.
Obajtek zaznaczał, że Orlen jest „najcenniejszą polską marką”, wycenianą na 5 mld zł. – Bardzo mocno inwestujemy i rozwijamy firmę. Jesteśmy dla państwa firmą strategiczną, ale też firmą oddziałującą na tę część Europy. Także poprzez bardzo silną sprzedaż detaliczną – powiedział.
Według podanych przez niego wyników spółki, w pierwszym półroczu 2018 r. wartość sprzedaży detalicznej Orlenu wyniosła to 900 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie tego roku – już 1,3 mld zł. Podkreślił, że w ciągu 2 lat Orlen zwiększył liczbę swoich stacji w Polsce o 90, a kolejne 200 zostało zmodernizowanych.
– Planujemy teraz ekspansję na rynku słowackim, gdzie mamy 20 proc. rynku hurtowego i musimy zwiększać liczbę stacji i rozpoznawalność, choćby poprzez inwestycje w sport – przypomniał Obajtek.
Proces ten, zgodnie z zapowiedziami, ma być prowadzony tak, by szanować lokalne zwyczaje konsumentów: nie stracić obecnych klientów, pozyskując przy tym nowych.
money.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!