Spółka joint venture Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS) ponownie weźmie udział we wznowionym przez armię USA programie następcy bojowych wozów piechoty M2 Bradley o nazwie Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV). RRLS pracuje nad zmodyfikowaną dla amerykańskiego odbiorcy wersją bojowego wozu piechoty KF41 Lynx – poinformował portal Jane’s.

Program OMFV wznowiono po zmianie dotychczasowych wymagań i harmonogramu w połowie kwietnia br. – wcześniej, w połowie stycznia, ogłoszono jego odwołanie. Prace nad nim prowadzone były w wyjątkowo szybkim tempie, co stało się powodem ich chwilowego zawieszenia.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe zamówienia dla polskiej zbrojeniówki. Raki, Groty i hełmy trafią do wojska

Przeczytaj również: Niedługo opublikowana zostanie nowa Strategia Bezpieczeństwa Narodowego. Jednym z zagrożeń „neoimperialna polityka Rosji”

W odwołanym przetargu wzięła udział spółka joint venture Raytheon Rheinmetall Land Systems oferująca zmodyfikowany bojowy wóz piechoty Lynx KF41 oraz spółka General Dynamics Land Systems (GDLS) z demonstratorem technologii Griffin III, opartym na podwoziu bojowego wozu piechoty ASCOD. Oferta RRLS  szybko została odrzucona, nie dotrzymano terminu składania ofert pierwszego prototypu do wstępnych badań i testów. Jedynym oferetnem pozostał więc GDLS, co prawdopodobnie stało się przyczyną odwołania postępowania.

Spółka RRLS zapowiedziała, że nowa jej oferta będzie zupełnie różna od poprzedniej. W KF41 Lynx poszerzona ma zostać jego sieciocentryczność i możliwość współpracy z bezzałogowcami lądowymi i powietrznymi. Wóz wyposażony również sotanie w nową armatę automatyczną kal. 50 mm oraz nowe systemy optoelektroniczne.

RRLS w przeciwieństwie do GDLS oferuje gotowy projekt, a nie demonstratora technologii, co może przemawiać na korzyść spółki w nowym postępowaniu.

Mniej więcej w tym samym czasie GDLS po raz kolejny zaprezentowało swój demonstrator technologii Griffin III podczas wizyty amerykańskiego sekretarza armii Ryana McCarthy’ego w jej zakładach. Wóz jest częścią rodziny pojazdów Griffin, do której należy także czołg lekki/wóz wsparcia Griffin II – oba pojazdy bazują na tym samym podwoziu. Griffin III dysponować ma tym samym uzbrojeniem co KF41 Lynx – chodzi o armatę automatyczną XM913 Bushmaster kal. 50 mm.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Polska zbrojeniówka nie dała rady zbudować okrętu ratowniczego dla marynarki wojennej

Przeczytaj również: W Hucie Stalowa Wola trwają przygotowania do produkcji nowego wozu bojowego piechoty Borsuk

W najnowszej odsłonie programu OMFV nacisk ma zostać położony na przeżywalność pojazdu na współczesnym polu walki. Za mniej istotne uznane zostały – dotychczas określane jako priorytetowe – zdolności do przerzutu drogą lotniczą. Nowy wóz ma być dostosowany do pola walki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Stworzono również bardziej realistyczny harmonogram realizacji programu. W 2023 roku planowane jest wyłonienie następcy Bradleya. W 2025 roku ma być gotowy jego docelowy prototyp. Do służby liniowej wóz trafić ma w 2028 r.

Kresy.pl / defence24.pl / janes.com




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz