W poniedziałek Ursus zaprezentował na targach przemysłowych w Hanowerze prototyp dostawczego samochodu elektrycznego ELVI. Silnik dostarczy spółka H.CEGIELSKI-POZNAŃ. Bateria pojazdu ma ładować się szybciej, niż w przypadku tesli.

Produkcją samochodu zajmie się Ursus. Z kolei na mocy podpisanej w Hanowerze umowy, silnik do pojazdu dostarczy spółka H.CEGIELSKI-POZNAŃ.

Samochód ten będzie należał do grupy pojazdów o masie dopuszczalnej 3,5 tony z ładownością 1100 kg. Jego zasięg będzie jednak mniejszy niż w amerykańskich teslach. Przy czym trzeba brać pod uwagę znacznie większe obciążenie pojazdu, które wpłynie na tempo zużycia baterii.

Czytaj również: Ursus wchodzi na niemiecki rynek dzięki interwencji wicepremiera Morawieckiego

Na pełnej baterii, Ursus ELVI ma mieć zasięg 150 km. Jednak ładowałaby się ona błyskawicznie – do 90 proc. w zaledwie 15 minut. A więc szybciej, niż tesla. Prędkość maksymalna Ursusa ELVI ma wynosić 100 km/godz.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Jak na razie wiadomo, że pojazd będzie dostępny w dwóch wersjach – z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 60-70 kW w centralnej części samochodu lub z dwoma po 35 kW każdy (umieszczonych na nadkolach).

Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ zapewnia, że proponowany przez jego firmę napęd „to najnowocześniejsza technologia na świecie”, o bardzo wysokiej sprawności. Spółka ta doposaży też ten projekt w stacje ładowania.

Przedstawiciele Ursusa, w tym prezes Karol Zarajczyk mówią, że ELVI idealnie spełni potrzeby służb pocztowych, komunalnych czy z segmentu hotelarskiego. Na razie nie wiadomo, kiedy samochód będzie można kupić.

Strefę URSUS na targach w Hanowerze odwiedziły kanclerz Niemiec Angela Merkel oraz premier Beata Szydło, jak również wicepremierzy Jarosław Gowin i Mateusz Morawiecki.

W połowie września ub. roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Ursus zaprezentował prototyp elektrycznego pojazdu dostawczego. Otworzono również odremontowaną halę produkcyjną, znajdującą się w dawnej lubelskiej fabryce samochodów.

Prototyp, o masie 600 kg, posiada ładowność 600 kg. Jego zasięg na jednorazowym ładowaniu wynosi obecnie 120 km, ale firma zamierza zwiększyć go do 200 km.

Bankier.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz