Polska PESA wygrała przetarg na dostawę czterdziestu niskopodłogowych tramwajów dla Kijowa. W przetargu pokonała ukraińską firmę Elektrontrans.

Jak podaje przedstawiciel firmy Maciej Grześkowiak, w przetargu zorganizowanym przez Komitet ds. konkursu Przedsiębiorstwa Komunalnego Kijówpastrans zwyciężyła PESA Bydgoszcz SA. Polska firma otrzymała więcej punktów niż konkurencyjne przedsiębiorstwo z Ukrainy Elektrontrans. Kontrakt opiewa na sumę ponad 50 mln euro i zakłada dostarczenie do Kijowa do 40 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

Dariusz Skotnicki, który zajmuje stanowisko Dyrektora Marketingu Rynku Wschodniego PESA w odniesieniu do wygranego przetargu powiedział: To dla nas przede wszystkim wielka duma, ale i potwierdzenie dobrych opinii pasażerów i przewoźnika – tramwaje dostarczone do tej pory do Kijowa zostały dobrze przyjęte. Liczymy na dalszą, dobrą współpracę z  władzami miasta. Naszym celem jest uruchomienia centrum serwisowo – montażowego  w Kijowie. Rozmowy o długofalowych działaniach Pesa w Kijowie i na Ukrainie trwają.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Firma zapowiada, że to nie koniec jej ekspansji na wschodnie rynki. PESA zamierza zwiększyć sprzedaż produkowanych przez siebie pociągów i tramwajów. Należy wspomnieć, że rok temu do Kijowa trafiło 10 tramwajów zbudowanych w zakładach przedsiębiorstwa. Firma z Bydgoszczy rozwija się bardzo prężnie a produkowane w niej pojazdy trafiają również na rynek zachodnioeuropejski.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pesa rozczarowana decyzją PKP Intercity

Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz