Redakcja skrajnie lewicowego dziennika „Liberation” wymyśliła nad wyraz oryginalny sposób świętowania Dnia Kobiet. Podwyższyła cenę gazety dla mężczyzn.

Jak informuje „Rzeczpospolita” francuski dziennik lewicowy „Liberation” ukazał się dzisiaj w punktach sprzedaży w dwóch wersjach, z dwiema różnymi okładkami. Na jednej znalazł się napis: „dla kobiet, 2 euro, normalna celna” i symbol kobiety. Na drugiej obok symbolu mężczyzny wydrukowano: „dla mężczyzn, 2,50 euro”.

Jak redakcja „Libertion” tłumaczy ten dyskryminacyjny zabieg, w wyniku którego przedstawiciele jednej z płci musieli zapłacić za egzemplarz gazety 25% większą cenę? Ma to być protest redakcji przeciw niższym zarobkom kobiet. Według przytaczanych przez „Liberation” szacunków z 2017 roku, kobiety zarabiają we Francji 25,7% mniej niż mężczyźni na tych samych stanowiska. W artykule gazeta podkreśla, że jest to złamaniem ustawy z 1972 roku. „Aby podkreślić tę niesprawiedliwość Liberation zdecydował się zastosować tę samą różnicę w cenie sprzedaży na jeden dzień, co oznacza 50 eurocentów za egzemplarz więcej dla mężczyzn” – napisano w artykule redakcyjnym.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Kwestia nierówności płac stała się przedmiotem zainteresowanie nie tylko lewicowej redakcji. Premier Francji Edouard Philippe zapowiedział możliwość nakładania grzywn na przedsiębiorstwa, które w ciągu trzech lat nie zlikwidują różnic w płacach mężczyzn i kobiet.

Czytaj także: Francja: Walka setek migrantów w Calais, postrzelono 5 osób [+VIDEO]

rp.pl/kresy.pl

 




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz