Pierwsze zdjęcia nowej serii reklamowej produktów L’Oreal Paris wzbudziły obawy, że klienci będą musieli uwierzyć „na słowo firmie” firmie zapewniającej o wspaniałych efektach używania produkowanego przez nią szamponu.

W najnowsze graficznej reklamie szamponu produkowanego przez L’Oreal po raz pierwszy wykorzystano zdjęcia modelki, która całkowicie zasłoniła włosy. Agencja marketingowa pracująca na potrzeby francuskiego koncernu w Wielkiej Brytanii wykorzystała wizerunek muzułmańskiej modelki i blogerki Ameny Khan, która założyła do zdjęć tradycyjne islamskie okrycie głowy, hidżab.

Współpracą z potentatem w dziedzinie produkcji kosmetyków pochwaliła się na Instagramie sama modelka, mieszkająca w brytyjskim Leicester. Jak stwierdziła posunięcie marketingowców L’Oreal „zmienia reguły gry” w tej gałęzi przemysłu a właściwie sferze jego pijaru. Khan twierdzi, że od 20 roku życia zakłada hidżab za każdym razem gdy opuszcza dom i dochowywanie wierności tej zasadzie obecnej w islamskim prawie religijnych jest dla niej ważne. Jak uznała, nowa kampania reklamowa L’Oreal „docenia głosy” kobiet, które noszą islamskie chusty. Według niej walczy również ze stereotypem, że muzułmanki nie dbają o swoje fryzury.

Dyrektor generalny brytyjskiej filii L’Oreal Paris Adrien Koskas nazwał nową kampanię reklamową firmy „unikalną i dekonstrukcyjną”, stwierdzając przy tym, że jest nią „podekscytowany”. Faktem jest jednak, że klienci nie będą musieli wierzyć „na słowo” przekazowi o domniemanym pozytywnym wpływie szamponu L’Oreal na fryzurę Khan. W spocie reklamowym a także na materiałach zdjęciowych pojawia się bowiem jej wizerunek także bez hidżabu.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

L’Oreal zatrudnił w zeszłym roku w celach marketingowych, jako „twarz współczesnej różnorodności” Munroe Bergdorf, pierwszą modelkę-transseksualistę. Już we wrześniu firma zdecydowała się zerwać współprace z Bergdorf po tym gdy ta publicznie twierdziła, że „wszyscy biali to rasiści”.

Czytaj także: Czeski sąd przeciw hidżabowi w szkole

vogue.co.uk/huffingtonpost.co.uk/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz