Ministerstwo Informacji Białorusi zdecydowało w poniedziałek o wykreśleniu Euronews z listy zagranicznych telewizji jakie mogą być transmitowane w tym państwie.

W swoim komunikacie białoruskie ministerstwo podało, że Euronews nie może już nadawać na Białorusi w związku z upływem terminu dotychczasowego zezwolenia dla tej telewizji, jak przytoczył białoruski portal Tut.by. Jednak według rosyjskiej agencji informacyjnej RIA Nowosti Euronews został zabroniony na Białorusi ze względu na to, że złamał prawo tego państwa dotyczące aktywności reklamowej.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

6663.39 PLN    (30.28%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

„Zgodnie z naszą ustawą o reklamie wszystkie nadawane reklamy muszą być w języku rosyjskim lub białoruskim. Oni [Euronews] nie tłumaczą swoich ogłoszeń, są po angielsku, jest to naruszenie ustawodawstwa Republiki Białorusi” – powiedziała RIA Nowosti nie wymieniona z nazwiska przedstawicielka białoruskiego Ministerstwa Informacji.

Twierdziła ona także, że przedstawiciele Euronews złożyli podanie o zezwolenie na nadawanie przez kolejne trzy lata „dosłownie kilka dni przed upływem działania” dotychczasowego zezwolenia. W dokumentach białoruscy urzędnicy mieli wykryć nieprawidłowości. „Przedstawicielom telewizji powiedziano, że trzeba je poprawić, po czym odbędzie się kolejne posiedzenie komisji, a jeśli wszystko będzie normalnie, ponownie udzielimy im zezwolenia.” – powiedziała urzędniczka.

Tut.by dodaje, że także w poniedziałek białoruskie Ministerstwo Informacji, że nadawanie na terytorium jego państwa zacznie telewizja Pobieda. To rosyjski kanał telewizyjny poświęcony głównie historii walki ZSRR z III Rzeszą.

Czytaj także: Dziennikarki Biełsatu trafią do kolonii karnej

tut.by/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz