Na Białorusi zablokowano dostęp do portalu Polskiego Radia polskieradio.pl. Pod koniec lipca reżim w Mińsku uznał portal Polskiego Radia za „ekstremistyczny”. Materiały białoruskiej służby Polskiego Radia są dostępne na Białorusi przez VPN oraz na falach radiowych.

Wiadomości białoruskiej służby PR wciąż rozbrzmiewają w całej Białorusi trzy razy dziennie na długich falach o częstotliwości 225 kHz. Godzinny program nadawany jest od 7:00 do 8:00 rano według czasu obowiązującego na Białorusi na falach średnich, częstotliwość 1386 kHz – informuje Polskie Radio w niedzielę.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

5444.39 PLN    (24.74%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

Pod koniec lipca białoruskie władze uznały portal Polskiego Radia za „ekstremistyczny”.

Reżim Łukaszenki będzie robił wszystko, by odcinać tę część białoruskiego społeczeństwa, która chce się dowiedzieć, jak wygląda świat, od wolnych mediów. Reżim Łukaszenki jest całkowicie podporządkowany służbom specjalnym Federacji Rosyjskiej, Łukaszenka jest całkowicie uzależniony od tego, co będzie realizował Putin. W związku z tym portal Polskiego Radia jest wbrew strategii informacyjnej Mińska – wskazuje dyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy Andrzej Rybałt.

Zobacz także: Białoruś: Portal Związku Polaków na Białorusi uznany za ekstremistyczny

Treści dotyczyły walki wolnego świata z „ruskim mirem”. Reżim Łukaszenki stara się nie dopuścić do tego, żeby jakakolwiek informacja dotycząca wydarzeń światowych, a mająca czy mogąca mieć wpływ na to, jak będzie postrzegana obecna polityka Łukaszenki przez społeczeństwo białoruskie, dotarła do tego społeczeństwa – dodaje. Podkreśla, że Polskie Radio informowało białoruskie społeczeństwo m.in. o działaniach tamtejszej opozycji.

Zobacz także: Białoruś: internetowe kanały Biełsatu uznane za „ekstremistyczne”

polskieradio24.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz