Eksport produktów z kakao od początku roku poszedł w górę o blisko 10 proc. Z Polski wyjechały produkty za 532,4 mln euro. Sprzedaż za granicę pozostałych wyrobów cukierniczych wzrosła w tym czasie o 12 proc., do 139 mln euro.

– Przez ostatnie lata utrzymywało się wysokie dodatnie saldo w zagranicznym handlu słodyczami. Eksport staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów i szansą szybkiego rozwoju dla producentów słodyczy działających w Polsce, nawet w sytuacji, kiedy polski rynek notuje stosunkowo małe przyrosty – tłumaczy Rafał Wiza, partner w KPMG w Polsce.

Za obecne wyniki odpowiada głównie wzrost eksportu do Chin. W 2014 r. Państwo Środka – pod względem wartości sprzedaży czekolady i produktów spożywczych z kakao – wyprzedały tylko Wielka Brytania i Niemcy. Tak duży skok był możliwy, ponieważ w minionym roku sprzedaż do Chin zwiększyła się niemal 14-krotnie i przekroczyła 61,2 mln euro.

rp.pl/polsatnews.pl/KRESY.PL

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply