We Włoszech doceniają polską myśl techniczną i jakość naszych produktów.

Jak donosi portal Forsal.pl bydgoska PESA wygrała przetarg na dostarczenie 5 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych zorganizowany przez władze regionu Sycylia. Podpisanie umowy zaplanowano na grudzień bieżącego roku a maszyny mają zostać dostarczone w terminie 36 miesięcy. Istnieje także opcja zakupu kolejnych pociągów w przyszłości. To kolejny przetarg we Włoszech wygrany przez firmę PESA.

Forsal.pl/ KRESY.PL

8 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. krok
    krok :

    Przed wyborami coraz więcej najważniejszych “żydków” z różnych partii robiło sobie kampanię w PESIE. Kilka lat temu właściciel żalił się, że nie ma wsparcia z rządu, wysyłają trzeciorzędnych podsekretarzy na światowe targi, z którymi nikt się nie liczy. Miał żal do rządu o to, że nie biorą go poważnie, wręcz kłody podkładają, dając wygrywać innym konkurentom, lepsze fory w przetargach: min. przykład pendolino. Sam właściciel powiedział, że zależy mu na polskiej w 100% firmie. Obecnie Ukraińcami lepi stany kadrowe, ale cieszy, że firma nadal Polska. Zastanawia mnie, kiedy “żydki” z rządu wraz z kolegami z zagranicy pociągną PESĘ na dno. Przecież Polskie, to trzeba niszczyć. Najbardziej zdumiewa fakt, ze nie ma znaczenia, z której opcji politycznej są, każdemu politykowi zależy, kto mu więcej wciśnie w łapę.

    • wojewodamichal1
      wojewodamichal1 :

      wg mnie to jest jedna z wielu Polskich firm, które będą wypierały tzw zachodnich konkurentów. Jest ich więcej… NEWAG, SOLARIS, mniejszy Solbus…[to tylko transport] – to wymaga czasu, ale jesteśmy ambitnym i pracowitym narodem, uważam, że przyszłość będzie Nasza. Natomiast co do pendolino … czyli Alstom ETR400 – nie było wówczas Polskiego odpowiednika Pendolino… teraz też nie ma [bo jednak Pesa Dart nie jest jego odpowiednikiem]. Można zastanawiać się, czy było warto – o tym się przekonamy za jakiś czas, ale dzięki wprowadzeniu Pendolino już teraz zmodernizowano sporą część CMK [w końcu]- jak zakończą roboty do końca będziemy jeździć z W-wy do Katowic/ Krakowa 200/220 km/h [mam nadzieję, że 250km/h – ale ponoć napięcie 3kV jest nieodpowiednie do tych prędkości, co jest o tyle dziwne, że Włosi na swojej HSL na 3kV tyle jeżdżą od 20 lat]. Reasumując bądźmy optymistami. PS a ukraińcami i nie tylko Pesa “lepi” braki kadrowe, bo do końca roku ma dostarczyć tramwaje dla Krakowa i Łodzi, pociągi Dart dla PKP IC. Nie jestem pewien czy również wagony piętrowe dla KM wraz z lokomotywami – po prostu nastąpiło spiętrzenie zamówień które muszą być zrealizowane do końca tego roku. Jak skończą się te zamówienia będą mogli z nich nie korzystać.

  2. zan
    zan :

    W ostatnim Forbsie jest wywiad z szefem PESY. Problem ten sam co np. WB Electronics albo KGHM. Tzn. polska firma na polskim terenie ma trudniej niż za granicą. MON tępi WB choć WB sprzedaje sprzęt nawet USmanom, rząd Tuska dowalił podatek miedziowy KGHMowi. itd. Czytsy sabotaż.

    • cyna
      cyna :

      Co do podatku od kopalin to jak najbardziej jest to słuszny podatek, w innym razie niemiec moze kupić sobie Polską kopalnię i wydobywać Polskie złoże a Polak nic z tego mieć nie będzie. Właścicielem surowców na terenie Polski jest Naród Polski. Dotychczas wyglądało to tak że KGHM nie będąc już firmą państwową wydobywał sobie miedź jak swoją i sprzedawał, to dopiero był absurd. Co do WB to też słuszna strategia bo ta spółka korzysta z dorobku i technologii mniejszych firm w Polsce i wyprowadza tą technologię za granicę dbając o swój zysk a nie pilnując spraw własności intelektualnej. Można by odwrócić tą sytuację i zastanowić się czy Polska mogłaby kupic od Amerykanów myśliwiec najnowszej generacji, jak myślisz udało by się kupić F22 Raptor?