Meta wprowadza płatną weryfikację konta na Facebooku i Instagramie

Właściciel Facebooka i Instagrama, Meta, uruchomi płatną usługę subskrypcji, która umożliwić ma między innymi użytkownikom weryfikację ich kont.

Nową usługę ogłosił w niedzielę dyrektor generalny Mark Zuckerberg, po podobnym posunięciu Elona Muska na Twitterze. Usługa Meta Verified, która zostanie wprowadzona najpierw w Australii i Nowej Zelandii już w tym tygodniu, pozwoli użytkownikom „zweryfikować konto za pomocą państwowego dokumentu osobistego, uzyskać niebieską plakietkę, uzyskać dodatkową ochronę przed podszywaniem się pod konta, które podają się za ciebie, oraz uzyskać bezpośredni dostęp do wsparcia klienta” – przewidział Zuckerberg, którego zacytował portal telewizji France24.

„Ta nowa funkcja ma na celu zwiększenie autentyczności i bezpieczeństwa w naszych usługach” – Zuckerberg napisał w oświadczeniu opublikowanym na swoim koncie na Facebooku. Jej koszt ma zaczynać się od 11,99 dol. miesięcznie. Nie będzie żadnych zmian na kontach na Facebooku i Instagramie, które są już zweryfikowane, podała firma, dodając, że tylko użytkownicy, którzy ukończyli 18 lat, będą mogli wykupić nową usługę.

Subskrypcja nie jest jeszcze dostępna dla firm. Początkowe próby Muska uruchomienia podobnej usługi w konkurencyjnej sieci społecznościowej Twitter w zeszłym roku przyniosły skutek odwrotny do zamierzonego z zawstydzającą falą fałszywych kont, które przestraszyły reklamodawców i poddają w wątpliwość marketingową perspektywę platformy. Na skutek tego Musk zawiesił i procedurę i przywrócił ją, już bez rozgłosu, w grudniu.

Nowa usługa Meta pojawia się, gdy gigant mediów społecznościowych zmaga się z trudnościami finansowymi po zeszłym roku. W listopadzie korporacja zadeklarował, że zwolni 11 tys. pracowników, czyli 13 proc. swojego personelu. To największa redukcja pracowników w historii firmy. 

France24 pisze o “fali zwolnień ogłoszonych przez gigantów z Doliny Krzemowej w ostatnich miesiącach”. Według francuskiej telewizji “sektor stoi w obliczu ekonomicznej zapaści”.

W zeszłym roku ceny akcji spółki spadły o dwie trzecie w ciągu 12 miesięcy, ale już w 2023 roku akcje odzyskały część wartości. Zuckerberg pozostaje optymistą co do przyszłości Meta. Jednak na początku tego miesiąca firma odnotowała pierwszy roczny spadek sprzedaży, odkąd weszła na giełdę w 2012 roku, ale spadek był mniej znaczący niż oczekiwali analitycy.

Czytaj także: Uzbekistan odblokował portale społecznościowe

france24.com/kresy.pl

 

 

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply